HOME FORUM Wandelgebieden HA-club: huttentocht in Noorwegen – 12-22 juli 2015

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 45

Concept: Huttentocht in Noorwegen waar de volgende 3 streken aan bod komen: Dovrefjell, Jotunheimen en Sunnmore Alps. Klik hier voor volledige reisplanning.

Periode: 12-22 juli 2015 (11 stapdagen)

Zwaarte: Voor ervaren hikers, ’t is een kuitenbijter van ca 20km per dag. Een goeie fysieke conditie is dus onontbeerlijk. Enkele piekjes boven de 2000m 🙂

Kosten: Vervoer en hutten. Lid worden bij DNT is aan te raden om korting te krijgen op overnachting.

Beloning: Zalige uitzichten met vooral veel natuur en pracht panorama’s

Maximaal aantal deelnemers: 4 kunnen zich nog aanmelden, we zijn al met 2. 2 personen kunnen meerijden met de wagen, de andere moeten voor eigen vervoer zorgen (vb. vliegtuig naar Trondheim of Alesund)

E-mailadres: Pieterbonte2009@hotmail.com 

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Voilà, het bericht van Pieter werd aangepast. Een nieuwe HA-clubactiviteit is geboren.

steve
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173

En Pieter, heb je al inschrijvingen?

Ignace Bral
    Deelnemer
    Aantal berichten: 60

beste driedimensioneel

weet dat het hutje Loenchenbua zeer klein is en in feite maar schikt voor 2 personen, wij sliepen er al eens met vier, dat lukte ook nog en met veel goede wil kan je er met zes…
    of hebben jullie ook een tent bij…
    het record van dat hutje staat op 19 personen ( toen was er heel slecht weer)
    ik zou niet echt rekenen op die hut, want als daar al volk in zit… dan is het nog verder en de volgende hut die je op je kaartje ziet staan is een gemeentelijke hut waarvan je beneden in het dal de sleutel moet halen…
    dus, nog eens je planning bekijken….

Ignacio

dim3nsion
    Deelnemer

Hello Steve, Neen er zijn geen ge- interesseerden gevonden mss iets te druk programma maar dat hebben we wat losser gemaakt 🙂 kprobeer zo snel mogelijk een update te posten,

@ Ignace,  hehe 😀 om de Dnt sleutel maak ik me geen zorgen heb er een in bezit :), maar de route is wat aangepast die post ik zodadelijk jammer dat ik deze reply’s nu pas zie, mss een probleemtje met de mailingsysteem. grt

Ignace Bral
    Deelnemer

Het hutje dat ik bedoel, een goed uur voorbij Loenchenbua, is een gemeentelijke hut, en die heeft geen Dnt sleutel, maar een private sleutel die je in de vallei moet ophalen…
    maar het komt wel goed met jullie, Noorwegen is een schitterend land…
    Ignacio

dim3nsion
    Deelnemer

hello Ignace, kdenk het ook voor de 3e keer daar. Tland blijft me steeds verbluffend verbazen azn de pracht van de natuur 🙂

ps heb jij de wandeling begeleid van wbv in heuvelland? Groet pieter

Ignace Bral
    Deelnemer

Beste Driedimensioneel,

ja ik was het die de jongste wandeling in het Heuvelland leidde… via het Hazenkasteel en enige natte veldwegen, maar zo heb ik het graag…
    Zeg, zet eens een fotootje in je plekje, dan weten we hoe je eruit ziet…
    Jas

dim3nsion
    Deelnemer

dit is alweer gefixed 😉

check even of je er enkele kan gebruiken 🙂 fototjes van de wandeling

https://drive.google.com/open?id=0B8cDAltFdJHaclBIUUhuaWR6QkE&authuser=0

dim3nsion
    Deelnemer

Vertrek: Vrijdag (nacht) 11 Juli. 12h rijden tot in Hirtshals in Denemarken.
    Boot vertrekt zaterdagavond om 20u00. Met tussenstop in Stavanger komen we rond 12u30 aan in Bergen , Noorwegen.

Dag 1, Zaterdag 12 Juli : 20km : Zwaar

Na aankomst in Bergen kunnen we hopelijk rond 13h00 met de auto vertrekken richting Hope via E39. In Oppedal worden we met ferry overgezet naar Lavik. Ferry overzet per half uur. In Lavik E39 blijven volgen tot in Forde daar de 481 richting Angedalen(angedalsvegen)

Vertrek in Angedalen richting longevasshytta overnachting in de hut of in tent onderweg gezien hoe we vorderen
    In de wandeling en hoe fit we zijn na de lange boottocht 
    Locatie voor bivak met tent ter hoogte van kupefjellet of iets verder naar beneden isavatnet gepasseerd.

Kaart: Indre Sunnfjord 1:100 000
    Stijgen/dalen:
    Hoogste Punt: 1287m Δ kupefjellet

Dag 2, Zondag 13 Juli : 15.9 km+(zie boek)

Vertrek uit tent of uit de longevasshytta richting Vonavatnet en vervolgens via trodalsvatnet richting auto(voorzien overnachting tent nabij trodalvatnet op kwartier of half uurtje van de auto.

Kaart: Indre Sunnfjord 1:100 000
    Stijgen/dalen: +810m/-419m

Hoogste Punt: 875m

Dag 3, Maandag 14 Juli.

Vertrek uit tent richting auto
    Alternatief 1: Mokri-Fast(hut)(+- 3h rijden)
    Alternatief 2: Loen-Skala(hut)1869m (+-2h rijden) idem informeren ivm weersomstandigheden
    Alternatief 3: richting spiterstulen inchecken en top beklimmen(+-4h30 rijden)
    Bellen in verband met weer in de streek en sneeuwval?

Kaart: Jostedalsbreen 1:100 000
    Stijgen/dalen:
    1e: 7.9km/+919m/-129m(gematigd)(heenroute)
    2e 7.9km/+1713m/-82m(expert)(heenroute)
    3e 5.5km/+1450m/-112m(gematigd)(heenroute)
    Hoogste Punt:
    1e 911m
    2e 1848m
    3e 2436m

Dag 4, Dinsdag 15 Juli.

Planning volgens keuze van de 1 – 2 of 3

Dag 5, woensdag 16 Juli. Tot 21 Juli
    Begin Brekkeseter (auto parkeren rugzak packen)

Vanuit Brekkeseter 5 a 6 daagse tocht van 141 KM (stukje liften tussen Hageseter en Kongsvold)
    Op de route liggen volgende hutten
    *Smuksjøseter fjellstue
    *Peer Gynt Hytta
    *Rondvassbu
    *Nedre Doralseter Turisthytte
    *Grimsdalhytta
    *Hageseter
    *Reinheim
    *Amotsdalhytta
    Tussenin eventueel een Dag Toppen doen (rond de 2000m)
    Trolltinden, Storsmeden og Veslesmeden

Vertrek vanuit rondvassbu( +-15km) tot wisselpunt om richting Nedre doralseter Turisthytte te trekken of te bivakeren tussenin

van storsmeden richting doralseter

Dag 11, dinsdag 22 Juli.

Nog open om eventueel Rimstigen zien wel hoe de Rondane Dovrefjell loopt 

Boot vertrekt om 13u30 huiswaarts!

Ignace Bral
    Deelnemer

merci voor de foto’s
    goed voor de herinnering

Ignacio

DaemonAngel
    Deelnemer
    Aantal berichten: 186

Klein beetje off-topic, mijn excuses.
    Ik wil hetzelfde gaan doen binnekort en ben geïnteresseerd in de overzet die jullie gekozen hebben.
    Bij welke maatschappij is dit en hoeveel betaal je ervoor?
    Ik wil namelijk ook van denemarken naar bergen met de auto.

Ik wou wel even meegeven dat naar het schijnt liften in noorwegen een gigantische ramp is. De mensen daar vertikken het om lifters mee te nemen. Nog erger dus dan Zweden of IJsland.
    Je bent ook met best veel om te liften (normaal is 2 personen al teveel vaak).

dim3nsion
    Deelnemer

ik heb de boot in Hirtals genomen(geboekt) zoals altijd zeer content van de service en properheid op het schip, met Fjordline met de Bergensfjord nieuw schip 🙂

6 a 7 maanden van te voren geboekt en kwamen we op 473 € voor 2 personen met hut(1e met ruit) 2e zonder ruit. auto inbegrepen(4.5m-2.2m hoogte)

het scheelt enorm als je enkele maanden vooraf boekt 🙂 bij ons was dit bijna de helft van wat we het jaar ervoor betaalt hebben, 16h op de boot.

inderdaad liften, niet zo evident, wij hebben 2 maal geluk gehad maar, inderdaad mensen zijn niet zo snel gedurft, de toeristen die rondrijden dan weer iets meer, vorig jaar liftje gehad van russisch koppel 🙂

succes nog vraagjes no problem to ask 😉
    van thuis uit Ieper-Poperinge is het ca 12h rijden tot Hirtals.

Groet

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.