HOME FORUM Wandelgebieden Noorwegen 10 dagen hikingtrip

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Beste allemaal,

Ik ben een student van 20 jaar oud en graag had ik in september 2016 een toch gedaan in het mooie Noorwegen voor een 10-tal dagen tot een 14-tal dagen. Het probleem is dat ik niet weet hoe ik begin aan de voorbereidingen. Ik heb dus een aantal vraagjes.

Ik weet dat er een allemansrecht geldt in Noorwegen, wat dus wil zeggen waar je kan gaan en staan waar je wilt (of ben ik mis?)

Ik weet ook dat er uitgestippelde routes zijn. Als ik wat rondkijk op internet zijn deze routes meestal niet langer dan een goeie 10km, wat weinig is om af te leggen in 10 dagen vind ik.

Als idee had ik dus om 10 dagen rond te trekken met een tent (niet met een mobilhome of blijven in een hut) Ik wil het echte kampeerleven meemaken. Ik heb al een aantal tochten achter de rug in Itali√ę, Oostenrijk, … (dus ik heb al wat ervaring) maar deze duurder maximum 2 dagen. Wat ik wil is in de middle of nowhere rondtrekken, dus niet op aangelegde paadjes waar je om de 5 minuten iemand tegenkomt.

Een overnachting aan een fjord zou ik ook heel graag willen ūüôā

Kan iemand mij verder helpen? Iemand die een suggestie heeft voor een route?

Ik weet natuurlijk dat ik goed voorbereid moet zijn, goede schoenen, goede tent, …

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,

A. Ro.

veerle
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 116

A.ro,

Binnenkort gaat er een nieuwe ‘start to hike’ door, misschien is dit iets voor jou?

Heb je de Noorwegenpagina al eens gelezen? De tochten waar in het artikel naar verwezen wordt, zijn in elk geval langer dan 10km.

Grr

Veerle

marijnwijb
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Dag Aro,

Ik heb dit vorig jaar ondernomen dus kan je wel wat tips geven.  Ik heb zelf ook een hoop vooronderzoek verricht vorig jaar en deze kan je vinden op http://www.pearltrees.com/drmiranda/scandi/id13374627