HOME FORUM Stel jezelf voor Stef

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Hallo iedereen, ik ben Stef en ik zou graag beginnen met hiking. Ik ben vorig jaar geopereerd aan mijn enkel  Ik had een kraakbeenletsel. Ik wou toen al beginnen maar dat is er dus niet van gekomen. Nu wil ik me er opnieuw achter zetten en er volledig voor gaan. Mijn vraag is eigenlijk hoe ik het beste de eerste stappen zet. Ik ben al wat wandeltochten aan het ondernemen. Hebben jullie tips die mij kunnen helpen?  Alvast bedankt, Stef.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Hey Stef,

Vooreerst welkom op het forum. Wat kan je nu al qua afstanden en hoogtemeters met je enkel? En wat zijn je ambities?

Opbouwen doe je best stap voor stap: dagtochten dichtbij huis > dagtochten in de Ardennen/Eifel > meerdaagse hoteltochten in de Ardennen/Eifel > enz. Heb je onze start to hike-pagina bekeken?

Zeker als je een tijd niet hebt kunnen sporten, is het best om rustig aan te beginnen en de afstanden langzaamaan op te bouwen. Anders zou je wel eens snel overbelast kunnen worden.

Inspirerende verslagen vind je op de pagina Europa, ook voor België is er een praktische infopagina. De dagstappergidsen en stationstappers van Grote Routepaden zijn handige boekjes als je dagtochten dichtbij huis zoekt.

steve
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173

Welkom Stef!

Als aanvulling geven we mee dat we 2 start-to-hike workshops geven in Gent eind maart. Kijk in onze agenda.

horrorstef
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Ik ben op de moment vooral bezig met wandeltochten op tijd. Ik doe nu wandeltochten van 2u en stop dan even. Dan ga ik even later verder. De rust ertussen heb ik voorlopig nog wel nodig, anders ben ik bang dat mijn enkel het niet houd. In ieder geval bedankt voor de tips. Mijn ambitie is om meerdaagse trektochten te gaan doen in de bergen. Ik weet ook dat ik daar nog ver van verwijderd ben maar ik bouw rustig op. Ik weet wat ik voel en nu ben ik daar zeker nog niet aan toe.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.