HOME FORUM Tussen pot en pint Natte voeten tocht:Wil er iemand mee?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Zoals het er nu uit ziet vertrek ik maandagochtend naar eupen om vanaf daar naar de hoge venen te trekken voor een klein rondje via een paar valleitjes (Helle, Statte, Hoegne, Tro Maret, Warche, Bayehon,..?)
    Hoe ik er een eind aan ga breien weet ik nog niet. (zal een beetje afhangen hoe goed het vlot)
    Ga ook niet uitzoeken waar er gejaagd wordt, dan pas ik de route wel aan. Bedoeling is dat ik het weer heel basic aan ga pakken en bivakkeer, ook eens zien hoe het voelt om zonder gtx sokken te lopen als de temperatuur begint te zakken. Als er iemand mee wil voor een of meerdere dagen dan laat hij het maar weten. Vanaf de botrange en Solwaster/Sart heb je de mogelijkheid om met openbaar vervoer terug thuis te geraken. Zelf trek ik maximaal 4 dagen uit

boelo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 139

Ivo, bij een andere gelegenheid ga ik graag mee. Dan kan ik meteen gebruik maken van je natte- voeten- ervaring. Goede tocht gewenst!

veerle
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 116

Ivo,
    voor wat het nog waard is, mocht je al niet vertrokken zijn,
    heb dit weekend ook wat in de hoge venen rondgebaggerd
    en daar oa de ontdekking van de Statte valei gedaan
    (dankzij het bestuderen van Joery’s HFtrail, bedankt hiervoor trouwens Joery)
    heb gezien dat er jacht is in het bos tss Pont de Belleheid en Solwaster ’s nachts,
    dus best ginder tarpje niet opstellen 🙂 en verder in het bos tss Solwaster en de Statte
    daar heeft blijkbaar ook iemand een vergunning om bomen te kappen

zou toch ook plastiek zakjes voor de voeten meenemen
    zelf heb ik met layer, zakje en (ondertss reeds lekkende) sealskinz gelopen

veel plezier ginderachter

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Ik was al vertrokken (en met een dag vroeger terug omwille van verplichtingen)
    Als je zo kris kras door de venen trekt valt het op hoeveel affiches er uithangen voor de jacht.
    Ik heb het net allemaal kunnen ontlopen.
    Joery’s verhaal zal zeker voor een opleving zorgen van de Venen als wandelbestemming.
    Maandagmiddag in Eupen en de brug nog over kunnen steken om mij op een kiezelstrandje te zetten langs de Helle. Zuidelijk langs de Ghaster om dan NW via de Bayehon en de Polleur naar het begin van de Statte. Iets te vroeg gestopt en daarom op 500m na de mooie bivakplek gemist in het beukenbos waar een geasfalteerde weg de Statte oversteekt. De volgende dag via Solwaster en de Hoegne , Polleur terug naar Mont Rigi voor de 13.30u bus naar Eupen. Beetje gekunstelde omgeving door al die brugjes ed maar wel heel rustig lopen. Bij het weerstation gaf de thermometer 2°C aan.
    Bij wijze van experiment enkel met mijn summit kousen van Bridgedale en flyroc gelopen. Nog net te doen, het mocht toch niet veel kouder worden (daarom een beetje spijtig dat ik de ervaring van vandaag heb gemist.) Die twee dagen natte voeten zijn toch al goed te voelen door een brandend gevoel en het idee dat de voeten gezwollen zijn. Nat schuren die kousen toch wat meer dan ze droog zijn. Een linersok van fijn geweven stof zou dat mogelijk wat kunnen beperken. Ik heb GTX kousen van Rocky maar het is de bedoeling dat die niet meer gedragen worden dan nodig omdat ik mijn twijfels heb over de waterdichtheid van eender welke ‘waterdichte kous’ op langere termijn. Er zullen nog wel wat meer uitstapjes volgen om een en ander uit te proberen. Willem heeft recent een vrij realistisch stuk geschreven over trailrunners waar ik veel van herken.
    http://transscandinavia.wordpress.com/2012/11/17/walking-scandinavia-with-inov8-flyroc-310-and-some-myths-and-facts-about-trailrunners/

Willem
    Moderator
    Aantal berichten: 42

Hey Ivo, schuurwonden kunnen inderdaad probleem zijn als je slecht 1 paar kousen draagt. Heb hier ook last van gehad toen ik tijdens het begin van mijn trip enkel met Sealskinz liep. Daarna steeds liner kousjes gebruikt (goedkope, fijngeweven Polyester loopsokjes uit Decathlon, 1,3€/paar) en nooit meer last van gehad.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.