HOME FORUM Stel jezelf voor Nathalie

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 3

Hoi iedereen,

Mijn naam is Nathalie. Samen met mijn schoonzus heb ik de ambitie om de GR5 af te stappen. Welliswaar gespreid over een hele lange periode, weekends, dagtochten, 7 of 10-daagsen… Deze zomer zouden we graag een stuk in de Vogezen doen. We hebben geen ervaring in trektochten dus moeten nog veel leren. Wandelen doe ik al heel lang, ik hou het meeste van de bossen, Oostenrijk is mijn favoriete reisbestemming.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1011

Nathalie,
    bedankt voor je voorstelling. Facebook is helaas het zwarte gat van dit HA forum geworden zodat het hier erg rustig is. Mochten er vragen rijzen dan horen we het wel. Persoonlijk zou ik alvorens naar de vogezen te gaan eerst nog wat oefentochtjes gaan doen op de gr5 op Belgische grond. Mocht je voorbij zoersel (en omstreken) komen dan kan ik je wel wat tips geven voor een anonieme bivakplek.

ndwilde
    Bijdrager

Dag Ivo,

Ja ik merkte al dat het precies een beetje stil is hier, ik zal me anders ook aansluiten aan de FB groep…

We zijn zeker van plan om echte oefentochten te doen (moeten ook nog ons materiaal zoals tent, slaapzak, slaapmatje,… nog kopen) alvorens ons aan de Vogezen te wagen. Dat is zeker een must!

Hier een kort overzichtje van wat we reeds gedaan hebben: We  zijn in oktober vorig jaar gestart met een 2 daagse van Spa naar Vielsalm (33,1km).  We hadden nog nooit met een rugzak gewandeld dus dit was een uitprobeersel. We konden zeker meer kilometers aan weten we nu. In november een 2 daagse Noorderkempen-Herentals (43,7km), in december een dagtocht van 21km (Kijkuit-Noorderkempen) en in januari staat ook een dagtocht gepland van Zichem naar Diest (slechts 15km). We hebben voor deze etappes gebruik gemaakt van het gratis treinticket die we kregen van de overheid waardoor we afhankelijk waren van de stations. Deze lente willen we terug 2 of 3 daagse tochten doen. Zoersel zijn we intussen al gepasseerd… Alvast dank om een tip te willen geven daarvoor!

Groeten,

Nathalie

<div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1011

Nathalie,

ik blijf in stilte hopen dat er terug wat “transmissie” van facebook deze richting uit komt. Daar moeten toch wel meer mensen zijn die weg willen blijven van die continue stroom aan berichten allerhande en in een wat rustiger vaarwater gedachten uit willen wisselen. Dus wat mij betreft, verhuis pas wanneer je hier op je honger blijft zitten.

Zo onervaren ben je dan ook weer niet als uit je eerste bericht blijkt. Je geleidelijke aanpak klinkt ok.

ndwilde
    Bijdrager

Dag Ivo,

Ja ik denk wel dat ik een tijdje zoet zal zijn hier 🙂 Veel leesvoer! En inderdaad ook overzichtelijker.

<div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.