HOME FORUM Wandelgebieden Narviksfjell

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 45

hello,

even zitten bladeren in noorwegen reviews etc, khad niet direct iets tegen gekomen, kheb hier in Jolanda’s boek het een en ander gevonden erover 5 dagen 83 km 🙂

moest er iemand nog wat info hebben, thanks alvast

philip
    Bijdrager
    Aantal berichten: 49

Ik volg even mee want heb ook interesse in Noorwegen :-)..   Philip

boelo
    Bijdrager
    Aantal berichten: 139

Er is wel wat info over Narviksfjell te vinden wanneer je het in de zoekfunctie van Hiking-site.nl plaatst.

dim3nsion
    Bijdrager

ben van plan om in Bjornfjell te starten tot Katterad tot hunddalshytta. 9,5+12km daar eventueel enkele nachten blijven om dagtochtjes te maken al naar gelang het verloop vn de wandelingen en weer..

erna vanuit hunddalshytta richting Lossistua en vervolg Cunojavrihytta te reizen en eventueel stukje zweden mee te pikken naar gelang de tijd terug. 🙂

er eerst heelhuids raken na 3000km zal al een opdracht worden 🙂

steve
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173

hey,

ik ben er al meerdere malen geweest, meestal in de winter. zeer mooi desolaat berggebied, waar  weinig volk komt itt kungsleden vlakbij over de grens.

eninge jammerlijke zaak is de vele afgedamde meren waardoor het in sommige (voor de rest) ongerepte valleien van die lelijke elektriciteitslijnen doorlopen, wat het soms wat minder fotogeniek maakt.

en wanneer het weer grimmig wordt, kan het in de west-oost valleien van dit kustgebergte verschrikkelijk spoken, so be prepared!

een aanrader!

steve
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173
    Ik kan misschien al enkele algemene vragen stellen.  Moest het antwoord daarop negatief zijn; dan kunnen we volgende week al over alternatieven denken.  We trekken zonder tent, dus van hut naar hut, ietsje minder vrijheid maar gezien je over grimmig weer spreekt wel wat luxueuzer.  Onze vorige twee tochten (Abisko-Sitojaure en Hetta – Levi) in dezelfde periode leerden ons dat we makkelijk gemiddeld 25km per dag aan kunnen.  Onze bedoeling is begin mrt in Riksgränsen (of Bjorkliden) te vertrekken op cross country skis, via Katterat naar Hunddal – Cunojavri – en dan Zweden in, Singi richting Nikkaluokta.  Achttal skidagen.  Dat is dus zeker doenbaar?
    Ik heb de stafkaart nog niet in detail bezien maar het lijkt me dat steile stukken vooral bergop zullen zijn.  Correct?
    Enkele routes tussen de hutten zijn echt wel kort, maar je kan precies op sommige plaatsen wel extra lussen toevoegen zonder grote hoogteverschillen te hebben.  Juist?
    Niet dat we technisch zo goed zijn, maar misschien gaat er dit jaar een derde persoon met ons mee die nog geen langlaufervaring heeft.  Zou je dan deze tocht afraden of niet persé?

Huttentocht = goed idee
    Station Katterat vertrekken is eenvoudigst, maar zelfs langs dat wegske zijn er diepe canyons waar je al skieend in terecht kunt geraken (al 2x meegemaakt :-)). Er is geen route naar Hundsdalen vanaf Bjorkliden tenzij je rondloopt via Zweedse route parallel aan Kungsleden.
    Je voorgestelde route is enkel doenbaar bij goed weer, vanaf dat het veel stormt, sneeuwt en mistig is (zoals dit voorjaar het geval was) zal je al mogen blij zijn dat je de helft kunt uitvoeren van je plannen. Wees dus flexibel en plan exit-routes in de winter! Weet dat er in Noorwegen tussen die hutten niks gemarkeerd is!

Jef Dr
    Bijdrager
    Aantal berichten: 59

Voor de mensen die ni helemaal kunnen volgen; Steve antwoordt hier even op een vraag van mij ivm wintertrekking met ski’s in Narviksfjell, dus niet op de vraag van Dimension rond zomertrekking.  Merci alvast Steve!

Er komen zeker nog wel wat vraagjes, maar eerst de kaarten / het internet wat verder bestuderen…

benhil
    Bijdrager
    Aantal berichten: 6

Hoi dim3ension, je vroeg me om mee te volgen via fb et voila… Ik heb het gebied ook bezocht in de winter en kan je dus niet helpen met je zomervragen. Op mijn blog vindt je welke route we hebben genomen en zie je enkele beelden van hoe het er kan spoken (zeker in de winter)

Wij hadden het plan om door te trekken tot Kebnekaise fjellstation en Nikkaluokta maar daar stak een zware storm een stokje voor.

Ik denk dat het in de zomer een knap gebied is dat veel minder druk is dan de Kungsleden waar je zelden alleen bent.

Groet

Benny

dim3nsion
    Bijdrager

ai pijnlijke blaren op die laatste foto brr. Ziet er prachtig uit. Ze spraken over de elektrische kabels maar in het boek van linda staat dat ze niet zo hinderlijk zijn? Of toch qua fotos. Grt

benhil
    Bijdrager
    Aantal berichten: 6

Die stroomkabels stonden er alleen lelijk te wezen als we naar de Lossistuahytta trokken maar gaven het voordeel dat deze hut over stroom beschikt (licht, verwarming etc…) Gelukkig is er ook een houtkacheltje aanwezig en is de locatie toc h wel heel mooi en impressionant. Het is een prachtig stukje Noorwegen, sterk aanbevolen!

dim3nsion
    Bijdrager

http://ut.no/hytte/3.2236/

dit ziet er me een cosy hutje uit tussen hunddalshytta en cunojavrihytta 🙂

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.