HOME FORUM Materiaal en techniek NALLO 2 GT OF ANJAN 2 GT

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Op de Fjellheimen Superlight Camp was mijn oog al eerder gevallen. Ik vind het alleen enorm lastig om te beoordelen wanneer een tent robuust genoeg is en slecht weer echt goed aankan. Toen ik dit filmpje zag begon ik enigszins te twijfelen aan deze tent. Of lijkt het erger dan het is?

Die gaat inderdaad te snel plat. De tent gebruikt dan ook relatief dunne stokken en dan mag je daar bij een tunneltent niet teveel van verwachten. Wil je een tunneltent in extreme omstandigheden gebruiken is het altijd best dat je 10-11mm stokken gebruikt, of nog beter double polen (twee stokken in de sleuven). De tent zal het dan veel langer uithouden alvorens plat te gaan.

WILLY VAN ITTERBEECK
    Deelnemer
    Aantal berichten: 12

Bedankt voor jullie uitleg, ik heb me beging vorige week de Nallo 2 GT aangeschaft, door het overlijden van mijn reisgezel vorige donderdag, en daar ik waarschijnlijk alleen ga heb ik deze week de Telemark 2 UL Forest Green( 950 gr) gekocht omwille van het gewicht, hopelijk geen miskoop!!!.

MVG

W

DaemonAngel
    Deelnemer
    Aantal berichten: 186

Wow, duistere omslag

Hopelijk heb je de Nallo dan nog kunnen terugbrengen!

Veel plezier met je tent !!

philip
    Deelnemer
    Aantal berichten: 49

Ik heb dit topic gelezen en verschoot wel even bij het einde.

Ondanks de grote tegenslag zou ik het toch fijn vinden om je ervaring met de Telemark te delen. Ik zoek ook iets redelijk licht maar sterk genoeg. Ik huppel nu rond met een MSR Carbonflex II. Lekker ruim en heel licht. Heb al in koude een sterke wind gestaan rond 2° C. Geen storm. De tent waggelt wel erg.

Ik hield het uit dankzij een warme slaapzak. Maar uit de slaapzak was de tent heel koud omdat de binnentent helemaal gaas is en de buitentent niet aansluit aan de grond. Dus eerder een tarpgevoel.

Maar, ik kon hem kopen aan halve prijs nieuw en had nog nul komma nul hike ervaring. Nu denk ik dus ook aan een Hilleberg (Akto of zo). Dus soms beter van de eerste keer duur kopen dan later toch nog veranderen.

Toch twijfel ik over de Akto want is erg smal en klein vanbinnen.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Het meeste zal wel gezegd zijn over de GT’s van hilleberg.
    Kunnen we ons wel een afwijking op de openingsvraag permiteren
    Ik verschiet dat ze een 10D stof (30gr/m2) durven gebruiken in de telemark.
    Dat moet wat silnylon betreft toch zo stilaan de ondergrens beginnen worden.
    Benieuwd hoe de combinatie stof/stiksels zich gaan gedragen doorheen de tijd (zeker als er wat spanning op komt te staan.)
    Willy, laatste wat ik wil is dat ik jouw angst aan zou gaan jagen. Knap dat je je eigen leven verder zet. (moest je om wat voor reden ook met knikkende knieen komen te zitten bij het ‘aanschouwen’ van je aankoop dan kan je evt mijn akto lenen/moet je wel snel reageren want maandagavond zit ik op de trein richting Pyreneeën waar het dan terug hoogzomer lijkt te worden)
    Met mijn 193 cm heb ik mij jaren erg comfortabel gevoeld in een akto en volstond die meer dan genoeg voor een solist.

Jennes
    Deelnemer
    Aantal berichten: 37

Om de Hilleberg Akto nog maar even in de hemel te prijzen… Ik besef dat die van mij al bijna 15 jaar oud is en ik word er nog lyrisch van. Een tent voor het leven!

Arend
    Deelnemer
    Aantal berichten: 91

Had nog een vraag met betrekking tot the Anjan 2 GT. Sommigen mensen zeggen dat je in IJsland het best een tent hebben met een buitenzeil dat tot aan de grond komt ivm met rondwaaiend stof/zand. Is dat inderdaad iets om sterk rekening mee te houden? En heeft tent als de Nallo 2 GT, die tot aan de grond afsluit, dan de voorkeur?

DaemonAngel
    Deelnemer
    Aantal berichten: 186

Kan natuurlijk alleen uit eigen ervaring spreken.

Onze situatie toen:

Wij hebben Skogar – Landmannalaugar trail gedaan en ook daarna nog een week rondgetrokken met de auto en de tent en wel wat wind en slecht weer gehad.

Onze tent komt niet tot aan de grond en we hebben geen last gehad van stuff da onze tent ingevlogen is.

Voordeel aan de regen toen we door het deel met de fijne as wandelden is dat dit niet zo rondstuifde. Dusja

Arend
    Deelnemer

Oké mooi. Nog andere mensen die hun ervaring zouden willen delen?

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

Een interessante review.

Arend
    Deelnemer

Zeker een interessante review. In de comments wordt wel aangegeven dat Hilleberg aangeeft de buitentent sindsdien iets te hebben verlaagd, maar het blijft onduidelijk hoeveel en of dat voldoende is. Heb in ieder geval nu wel meer twijfels bij de Anjan gekregen.

Ben ook nog steeds benieuwd naar meer mogelijke ervaringen met stof in IJsland.

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

Een discussie misschien om te volgen ?

Arend
    Deelnemer

Lijkt er inderdaad op dat er enkele aanpassingen aan de Anjan geweest zijn. Nu resteert alleen de vraag nog of een dergelijke tent de juiste is voor IJsland en Scandinavië of dat een meer afgesloten tent de voorkeur heeft.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Je zal zelf de knoop moeten doorhakken. Persoonlijk zou ik kiezen voor de Nallo, als ik dan toch al zoveel geld moet uitgeven aan een Hilleberg dan liever voor een tent die ik dan meteen in alle seizoenen en condities kan gebruiken.

philip
    Deelnemer
    Aantal berichten: 49

Ik ben 2x met mijn MSR Carbon Flex II naar Noord-Zweden geweest. Die tent is open van onder en is helemaal gaas vanbinnen, heeft bovenaan ook geen ventilatie. Je waait bijna uit je slaapzak op zich vond ik dat niet erg want je krijg veel verse lucht.

Toch heb ik bijna altijd condens gehad. Het was natuurlijk wel redelijk frisjes. Tussen 2 à 15 graden. Maar!! In de tent ook niet veel warmer als het waaide. Heb dikwijls in mijn slaapzak gegeten, ’s morgens en s’ avonds.

Zelfs vorige week in de Ardennen na een droge mooie zachte nacht nog steeds CONDENS.

Volgens mij heb je enkel geen condens als de lucht echt droog is en het een beetje waait. Dus bijna nooit tenzij je in de regio van de Middellandse zee zit. Of toch ergens in het zuiden.

Voor mijn volgende tent zou ik zeker opteren voor een zeil dat aan de grond aansluit. Dat geeft toch meer bescherming tegen de elementen.

Een vriend van trekt er op zijn eentje uit met zijn Nallo 2 (geen GT). Doet hij echt voor het comfort en de zekerheid ivm met het weer. Volgens mij krijg je van de Nallo echt geen spijt.

Hoe langer je analyseert hoe meer cons en pros je krijgt. Geen van beide tenten is slecht. Ik heb het met mijn MSR ook overleeft. Volg je impuls, kies en stick to it.

Succes!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.