HOME FORUM Wandelgebieden Mullerthal trail route 2

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 4

Hey iedereen,

Eind februari zou ik samen met een vriend de Mullerthal trail route 2 wandelen.

Onze bedoeling is deze in 2 dagen te wandelen…

Wel heb ik gehoord dat door stevig stormweer bepaalde paden niet bereikbaar zijn? Weet iemand waar je meer info kan verkrijgen? Ik heb al gekeken op de site http://www.mullerthal-trail.lu/nl/actuele-informatie-over-de-paden maar daar is niks op te vinden…

Aangezien sommige campings nog niet open zijn ben ik ook op zoek naar slaapplaats aldaar -niet met tent-Ik heb al in verschillende verslagen gelezen over mensen die slaapplaatsen aanbieden maar vind hier geen adressen over terug…

Andere Tips en tricks ook welkom natuurlijk.

Mvg

Br.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1003

Breght,

Voor de duidelijkheid, ik heb dat pad nog nooit gelopen maar geef maar weer hoe ik ermee om zou gaan.

volgende geeft meer info dan een wit blad.

http://www.mullerthal.lu/nl/nieuws/actualite/2018/08/update-wandelpaden

Of de paden in tussentijd al helemaal zijn hersteld weet ik niet. Dat is na te vragen via mail maar als ik de pdf bekijk gaat het maar over een beperkt deel van het rondje en kan je ter plaatse zelf de toestand evalueren. Ik begrijp dat ze jaarlijks een officiële opening  van een nieuw wandeljaar organiseren (pas in 5mei) en tegen dan zal alles wel terug ok zijn.

Een bed vinden lijkt mij toch niet zo moeilijk. Zoek een plek op de route via bv google maps of met de info terug te vinden op mullerthal route web site . Als je met de auto bent en niet afhankelijk van openbaar vervoer is eender welke plek geschikt. Je zet de auto dan ergens halverwege tov overnachtingsplek die je hebt gekozen.

http://www.mullerthal-trail.lu/sites/mullerthal-trail.lu/files/page/attachments/Tourist_Karte_01_2014_Internet.jpg

BrM
    Bijdrager

thx voor de tips Ivo!

Ons plan voor de route was, vrijdag doorrijden, 1 ste nacht overnachten in Berdof, auto daar achter te laten en aan de wandeling beginnen. Halverwege ongeveer een slaapplaats zoeken om dag daarop verder te wandelen terug richting Berdof.

Claeske
    Bijdrager
    Aantal berichten: 17

Breght, het is inderdaad zo dat er nog delen van deze route afgesloten zijn, maar er zijn telkens duidelijke omleidingen voorzien. Als je vertrekt vanuit Berdorf dan kan je terecht bij het Touristisch info kantoor op camping Martbush. Daar kunnen ze je up to date info geven (de camping is terug open van 07 jan.en ze spreken nederlands 🙂  Houd er wel rekening mee dat van de drie toegangswegen naar Berdorf er nu maar één open is. Bij de andere twee was er ook veel schade na de storm en deze zijn ze nog aan het herstellen.

Groeten,

Filip

BrM
    Bijdrager

Thx voor de tips.

De slaapplaatsen zijn geregeld… Nu is het aftellen tot 22 februari en we kunnen er aan beginnen!

Grtz

Bregt

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.