HOME FORUM Materiaal en techniek Materiaalbesprekingen MSR freelite serie

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 9

Dilemma’s
    Ik ben op zoek naar een nieuw lichtgewicht 3 seizoenen tentje. Hiervoor had ik een vaude lizard 1-2 SUL. Gewicht en ruimte waren top voor mij alleen, maar het systeem met 1 koepel was echt mijn ding niet. (bij mooi weer staar ik al eens graag naar de sterren, en met dat soort tentjes zit je nogal ingesloten).

Mijn oog is gevallen op de MSR freelite serie de binnentent ook vrijstaand kan worden opgezet. Ik ben nu enorm aan het twijfelen of ik de 1persoons of 2persoons versie zou nemen (Lekker veel ruimte + moest ik ooit de liefde van mijn leven tegenkomen hoef ik niet nog eens te investeren).
    Iemand ervaring met de 1persoons versie en de ruimte daarin? Of iemand die weet in welke winkel ik ze eens opgezet kan bekijken?
    Alternatieven zijn uiteraard ook welkom. (Ik kwam een tent van “six moon design” tent tegen die wordt rechtgehouden met wandelstokken, nog een pak lichter en iets goedkoper, maar lijkt me wel erg claustrofobisch).
    Grtz, Lukas

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Misschien niet het advies waar je op zit te wachten maar je zou bij goed weer ook gewoon buiten kunnen slapen en als het weer onbetrouwbaar wordt, naar binnen verhuizen.
    Zeker als je verder wel tevreden bent over je tent.
    Een andere mogelijkheid om je tent te blijven gebruiken, is ze wat aan te passen door bv:
    aan het voeteinde, langs de kant van de instap een touw te monteren vanaf de top van het aluminium stokje naar de buitenkant waar het afspanpunt komt bij de grond (een kapje over de stok met daaraan een stuk touw om het voeteinde af te spannen)
    Zo kan je ook het voeteinde open zetten zodat je meer uitkijk naar buiten hebt.
    Verder kan je waarschijnlijk ook je wandelstok, verkort aan het voeteinde in de koepel steken zodat de tent daar wat wordt gelift zodat ze daar wat “luchtiger” aanvoelt.
    Kijk bv eens hoe ik ooit mijn akto heb aangepast voor wat meer “tarpgevoel” (op het einde van de fotoreeks)
    https://goo.gl/photos/XVJjXyjPC94ZMoQy7
    Iets vergelijkbaars moet ook mogelijk zijn voor jouw tent

lukasb
    Deelnemer
    Aantal berichten: 9

Bedankt voor uw reactie en tips, zeker die laatste had een hoop frustraties kunnen voorkomen.

Ik heb de vaude ondertussen niet meer, in een opwelling verkocht.

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Ik was benieuwd maar je link geeft een 404 error Ivo.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Met enige vertraging omdat we een luchtje waren gaan scheppen.
    Ik heb de link hierboven aangepast. Misschien lukt het je nu wel

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.