HOME FORUM Tussen pot en pint morgen 17 feb packraften

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 23

ik en Evert  gaan morgen packraften .  vermoedelijk de  viroin.

als  er  nog  interesse  hebben laat maar  horen.

groeten  pe

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

De week voor we de Lesse deden, deed ik de Viroin. Toen zater er paar gevaarlijke boomversperringen in. De grootste hier ongeveer in het midden van de kaart. Debiet is vergelijkbaar dan toen en de stroming is daar snel. Links kan je uitstappen.

Ik geraak er niet. Amuseert ulle!

veerle
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 116

Peter,

het was die dag werkendag voor mij maar ben benieuwd hoe het geweest is ? 🙂

PeterC
    Deelnemer

ik ben wat  laat met  antwoorden. het  was  een drukke  week….

maar maandag  was  het  vet  in orde.   De  viroin  gedaan.  Het water  stond  hoog.   Er  was  blijkbaar  meer  stroming  en  de rivier  was breder  dan ….normaal.  netjes  uitgestapt aan de versperring…   we  waren veel vroeger  dan verwacht  aan het  einde.   Dan zijn we doorgereden naar  de  Houille.  Het is een kort maar tof stukje met  veel bochtjes  en  variatie.    eenmaal aangekomen dachten  we,  als  we ons  haasten kunnen we nog  eens.  Dus de rafts  op de rug  en  met  de plooifietsjes   terug  naar  de  start.  en hup nog  een ritje  .  onderweg kwamen we  een beverburcht  tegen  met  een prestigeprojectje  van een macho bever die een kanjer van een boom aan het omleggen was. wat later heb ik desondanks   de  stabiliteit  van  onze  rafts het toch gepresteerd om  om te kiepen.  (even  afgeduwd  tegen een boomwortel  waartussen de peddel bleef  steken  en  voor ik het  wist was ik mijn neopreen aan een praktijk test aan het onderwerpen. dit  viel  trouwens  wonderwel mee.    )  een geslaagde  dag  die naar meer smaakte.

https://www.youtube.com/watch?v=SYAB5hn3wPU

https://www.youtube.com/watch?v=wxr_YY0xJUc

donderdag  ben ik met  wat kayakers  naar  het  zwembad  geweest om te leren  eskimoteren.   De monitor  was echt  gemotiveerd  om te proberen eskimoteren met mijn raft. maar  dit  lukte  NET niet.   dan heb ik maar een poging  gedaan met een gewone  kano….het is fun en het is  een begin…

binnen  2  weken   Les  2….

vrijdag  was  er  dan nog  een voordracht  van 2 kayakers  die  rond  groot  bretanië   gevaren  zijn …. +_3500km

boeiend ….

vandaag  was  het een noodchute smijtdag   bij de  parapenteclub.   ik heb  eens   een packraftdemo  gegeven  .  direct  een hand  vol gasten die  dat ook wel eens  wil  proberen.   ik denk dat  we  binnenkort  eens  aankloppen bij Willem om enkele rafts  te  huren  : )

tot  de volgende

groeten pe

PeterC
    Deelnemer

Hier heb ik nog  wat in elkaar  geflanst  met de beelden van die dag

http://www.youtube.com/watch?v=oibBnecYg-8&feature=youtu.be

(weet er  toevallig  niemand  naar welk formaat je  best beelden  wegschrijft (in adobe premiere elements 11) om een goed  beeld resultaat te halen op youtube.  vertrekende  van gopro materiaal .1080 30fps )  ik heb  de indruk dat de beelden iets meer blurry geworden zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.