HOME FORUM Wandelgebieden Met kinderen naar de pyreneeën

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 5

Hoi,

Vorig jaar hebben we ons met de kinderen (6/9/11j.) voor de eerste keer in bergen gewaagd in de prachtige en rustige Aosta vallei (Valpelinne/Italië). Het was ENORM meegevallen.

Een deel van het succes had te maken met:

-kleine toffe wandelcamping met zwembad waar je na de tocht kon ontspannen

-een groot gebied waarbij je bij heet weer snel de hoogte in kon zodat wandelen toch aangenaam bleef

-een rustig en afwisselend gebied waar je weinig andere wandelaars tegenkomt

-grotendeels mooi weer (25-25°C)

We zijn nu op zoek naar een plek in de Pyreneeën waar we hetzelfde zouden kunnen vinden. Graag zouden we ons ook voor de eerste keer willen wagen aan een korte huttentocht om te kijken of dit ons ligt.

Zijn er mensen die plekken, campings kunnen aanbevelen?  alvast bedankt!

mvg,

johan

nordschleife
    Deelnemer
    Aantal berichten: 17

Als je een huttentocht wil doen met kinderen lijkt mij alleen aigues tortes geschikt.

Naar mijn weten zijn de meeste hutten in de pyreneeen op grote afstand van elkaar wat het niet echt geschikt maakt voor kinderen. Alleen in  aigues tortes liggen ze dichter bij elkaar.

Nu is het daar alleen niet rustig in de zomer.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Daar zijn eerder paar topics geweest die een start kunnen zijn voor een verdere zoektocht

Voor wat warmer en droger weer moet je eerder meer de oostelijke kant opzoeken.

De  cerdanya lijkt dan een goede optie (komt ook hierboven terug) gecombineerd met een google op piscine en camping. Ik heb er echter geen concrete voorstellen bij. Veel hutten zullen volzet zijn in de zomermaanden. Gewoon naar ginder gaan en evt telefoneren bij stabiel weer naar de hut of er nog wat bedden vrij zijn. Er is in deze streek toch wat meer toerisme (idem aigues tortes waar de kans groot is dat tegen de zomer er ook geen bed vrij is)

Andere optie is de couserans in de centrale pyreneeën. Dat is de wat groenere (nattere) kant in de franse pyreneeën. één ervaring met volgende camping die we gebruikt hebben als startpunt van een meerdaagse tocht. https://www.camping-municipal-ustou.com/  (met zwembad.) Heel rustige streek.

Als je een camping op het oog hebt wil ik er de kaart wel eens bijhalen of er een huttentocht te bedenken is.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.