HOME FORUM Wandelgebieden Met kind/baby op stap

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 93

Hallo!
    Zoals de titel misschien zegt, ben ik een beetje op zoek naar wandelgebieden die doenbaar zijn met kind. Binnenkort wordt ons eerste kind geboren, een aanpassing die ons leven ongetwijfeld voorgoed zal veranderen. Maar aanpassing wil niet zeggen dat het hiken en vakantie moet opgegeven worden, integendeel (denk ik dan). Hiken met kinderen (en dan voornamelijk kleine kinderen), veel info is er niet omtrent heb ik al gemerkt. Het hikingadvisor initiatief rond de workshop is er, maar dat is nog even, nietwaar?
    Ik zou dus graag volgende zomer met vriendin en baby gaan wandelen/hiken. We zijn beide nogal ervaren met dergelijke tochten, dat is het probleem dus niet. Maar we zoeken naar relatief makkelijk terrein, geen gigantische blokkenvelden, of constante steile klimmen.Idee├źn die ik al had waren Zweeds Lapland (het klassieke Kungsleden-stuk Abisko-Nikkaluokta, heb ik zal ook al gedaan), of Schotland (nog geen ervaring mee). Maar voor beiden zijn wel wat minpunten of nadeligheden te melden. Op de Kungsleden zijn er geen dorpjes, en moest er iets mis zijn, hoe raak je bij een dokter? Bij volwassenen niet zo’n probleem, maar met baby? Schotland (West Highland Way of iets dergelijks) heeft dat probleem natuurlijk niet, maar de midges baren me dan weer wat zorgen. Soit, we zijn er helemaal niet uit (hoeft ook nog niet, nog massa’s tijd), maar we kijken er toch al een beetje naar uit. En dromen mag altijd, nietwaar? Het idee is trouwens om een draagrugzak te gebruiken voor het hiken met al het baby-materiaal, en 1 rugzak met materiaal van mijn vriendin en ik.
    Ervaringen op het vlak van hiken met baby’s zijn dus meer dan welkom!

William
    Bijdrager
    Aantal berichten: 9

thomas,
    er is een boek op de markt ” de gr10 met baby in de rugzak ” van Nick Meynen. op googel alle info.
    denk dat dit iets voor jou is.
    mvg,
    william

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1048

Er staan al diverse tips rond hiken met kinderen in mijn boek ‘Hoe word ik bergwandelaar’, uitgegeven bij Lannoo. O.a. Nick Meynen heeft hiervoor zijn bijdrage gedaan. Achter de schermen van Hiking Advisor wordt gewerkt aan uitgebreidere artikels o.a. over mogelijke bestemmingen. Eigenlijk is de logische eerste stap, net als bij het starten met hiken, gewoon eens uitproberen dichtbij huis. GR’s genoeg in de Ardennen. Uiteindelijk kiest ook elke ouder hoe ver hij met zijn kinderen gaat. Sommige houden het bij de Alpen, ik ken er die naar Spitsbergen trekken maar zij hebben dan ook ervaring in zulke ‘extreme’ gebieden. Dat boek van Nick Meynen dat al is vermeld, is alleszins heel interessant leesvoer voor jullie want die zijn ook met tal van vragen aan hun avontuur gestart.
    En je bent uiteraard van harte welkom op de workshop. Mogelijks komt er ook nog een lezing op de Reismarkt in Brugge.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.