HOME FORUM Tussen pot en pint Mercantour gezelschap

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Hallo Hiker,

hier een andere hiker met de vraag of je zin hebt een tweeweekse bergtocht te delen met elkaar. Bestemming is Mercantour, achterland van Nice. Wanneer? Juli/augustus 2019. Vertrek vanuit Brussel met het vliegtuig. We geraken op de vertrekplek Tende met de trein. Op die manier keren we ook terug, na een prachtige omzwerving in de ruige Mercantour. We reizen systeem bivak, bevoorrading in de dorpen, als we in de buurt zijn: warme maaltijden in de hutten en verder: eenzame valleien, de mooiste kamplekjes op aarde, veel fris water, wilde dieren -verleden jaar spotte ik gedurende 20’ twee wolven!-, kortom vrijbuiten in de bergen.

De reden waarom ik dit vraag is mijn zelfzorg: verleden jaar bracht ik in hetzelfde park een mooie tijd door, maar alleen op stap of in gezelschap is een groot verschil.

Ik heb ervaring met bergwandelen (Quyéras, Parco Nationale dell’ Gran Paradiso, les Écrins, Ladakh -Indië-, Lofoten) en ik ben in goede conditie.

Mvg

Jan

PS: reacties via m’n mail Jan.wyn@telenet.be

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Hey Jan,

Waaw, je hebt al wolven gezien. In de Mercantour zag ik tot nu toe enkel steenbokken en gemzen. Het is inderdaad een prachtig massief.

Zit je ook op Facebook? We kunnen je oproep ook daar plaatsen als je dat wenst. Ik vermoed dat je op zoek bent naar tochtgenoten met gelijkaardige bivakervaring?

Groetjes,

Debbie

Jan Wyn
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Hallo Debbie

Wat bedoel je precies met “we kunnen je oproep ook op face book plaatsen”, aub?

Ikzelf heb geen fb.

Dank voor je reactie.

Grtjs

Jan

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Excuses, ik heb je reactie pas laat gezien.

We hebben ook een FB-groep met 6.000 sympathisanten van Hiking Advisor. Als ik daar je oproep lanceer, zal er mogelijk meer interesse zijn. Het is natuurlijk aan jou om te bepalen of je oproep daar mag komen en ik je mailadres daar mag posten (ev. moet je een nieuw gmailadres aanmaken).

Groeten,

Debbie

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.