HOME FORUM Wandelgebieden Meerdaagse wandelvakantie Schotland

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Goedemiddag,

Na tientallen sites te hebben bekeken met ieder weer meer tips en adviezen over de honderden wandel routes van Schotland, zie ik langzaam aan door de bomen het bos niet meer.

Mijn vader en ik zijn voornamelijk ervaren in het zweedse landschap en gaan nu voor het eerst naar Schotland.

Ik ben op zoek naar een route voor 5 a 6 dagen die in een loop loopt of waar je op het einde weer makkelijk terug bij de auto kan komen. Deze route mag redelijk zwaar zijn, het liefst afgelegen en dunbevolkt. Wildkamperen en vissen zijn de belangrijkste voorwaarden. We willen schotland ervaren zoals het hoort, wildernis, rust en een welverdiende pint op het einde van de tocht.

Alvast bedankt voor de hulp!

Gr, Johannes

Yanick
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 23

Johannes,

Ik zou je dan aanraden om eens een tour te plannen in de Cairngorms of een lus te maken met Beinn Dearg – Sgurr Mor in de planning. Je kan er off track stappen en bepaalt zelf de route en de plek waar je slaapt. Vissen zal niet overal evident zijn denk ik, maar dat wildkamperen is zeker geen probleem. Maar ook opgelet, afhankelijk van de weersomstandigheden kan het een pak zwaarder uitvallen dan de initiële planning misschien doet vermoeden.

In de Cairngorms kom je nog wel eens volk tegen (afhankelijk van de periode van het jaar iets meer of iets minder) maar in de Highlands zelf valt dat behoorlijk mee.

En voor die pint… maak je maar geen zorgen. Gezellige pubs genoeg in Schotland.

Succes met verder je route te bepalen.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1016

Ik zou, als ik jouw was, stoppen met zoeken -kiezen is verliezen- en er gewoon een gebied aanvinken, er een kaart van kopen en beginnen plannen. Kies als basis een meer dat je zou aan willen doen om er te vissen en brei er een vervolg aan. Zie voor ideeën op

https://forum.hikingadvisor.be/schotland/

en concentreer je bv op de assynt, sutherland, of WesterRoss regio. In de tekst staat de tip over deze laatste: “Met alleen de Ordnance Survey Landranger Map 19 ben je voor dagen zoet.”

Peter DP
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Hallo,

Samen met mijn echtgenote ga ik van zondag 20 mei 2018 tot vrijdag 25 mei 2018 de West Highland Way in Schotland wandelen. We komen die vrijdag aan in Fort William, waar we nog overnachten. De volgende ochtend, zaterdag 26 mei 2018, zouden we van Fort William terug naar Glasgow Airport moeten reizen per taxi, aangezien ons vliegtuig richting Brussel-Charleroi om 11u45 opstijgt en we via bus of trein niet tijdig in Glasgow geraken. Aangezien de tarieven voor deze rit van ca. 160 km nogal prijzig zijn vroegen we ons af of er nog wandelaars zijn die op hetzelfde tijdstip de wandeling maken en bereid zijn een taxi te delen.

Als er iemand interesse of tips voor ons heeft, horen wij dat graag.

Groeten, Peter & Carina.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.