HOME FORUM Wandelgebieden Meerdaagse huttentocht Augustus

Tags: 

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Eerst en vooral, hartelijk bedankt voor alle nuttige info op dit forum en de website. Ondertussen al veel reisverslagen kunnen lezen die heel wat meer achtergrondinfo geven. Ik heb het plan opgevat om samen met een vriend in Augustus een 5 tot 7 daagse huttentocht te doen in Europa. Ik heb intussen al wat verder opgezocht en ben aan het twijfelen over verschillende tochten;–>Alta via 1 in de Dolomieten

–>Carros de Foc

–>Via Alpina in Slovenië (purple route)

>Ik heb begrepen dat Augustus de drukste periode is voor de meeste van deze tochten maar jammer genoeg hebben we geen andere optie. Is er iemand die een idee heeft wat de minst drukke optie is van de drie? Andere suggesties zijn ook altijd welkom.

Ter info, Ervaring met huttentochten beperkt. Eén keer de otter trail (Vijfdaagse huttentocht) gedaan in Zuid-Afrika. Voor de rest wat verspreide wandelervaring maar vooral dagtochten

>Verdere misschien niet onbelangrijk te vermelden dat ik liefst routes doe die niet al te “exposed” zijn. Steile hellingen en bergwandeingen geen probleem maar wandelingen langs kliffen bezorgen me soms wat hoogtevrees.

Alvast bedankt!

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Willem,

Op basis van je laatste paragraaf zou ik dan de Carros de Foc (Aigues Tortes) aanbevelen. De routes in de Dolomieten en Slovenië kunnen best ‘exposed’ zijn. Het is een erg ruw gebergte met steile flanken. Drukte is in de bergen nog altijd een relatief begrip. Als je wat verder van de parking af bent, dan kom je wel volk tegen maar over de koppen lopen zoals op het strand in Blankenberge is het nooit.

In de Pyreneeën hou je wel best rekening met warmteonweerders in de zomer, vertrek ’s morgens zo vroeg als de hut het toelaat (neem het ontbijt zo vroeg als mogelijk).

Groeten,

Debbie

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Carros de Foc moet zowat de meest populaire route zijn in catalonie. Best mooie omgeving met al die meren tegen de achtergrond van toppen maar als je rust zoekt zou ik er niet naar toe gaan. Overweeg de volgende eens: http://www.passaran.com/en/    Het zal er veel rustiger zijn. Het gebied is wat soberder maar tegelijk ga je geregeld geconfronteerd worden met de pastorale kant van de pyreneeën. Herders met hun kudden en ook wat historisch erfgoed van in de tijd dat hier nog mijnen werden geëxploiteerd. In die zin is het toch nog een levend gebied. Je moet wel met de kaart overweg kunnen. De markeringen zijn op sommige routes wat schaarser. Mocht je het nog niet zijn tegen gekomen. Volgende kan ook nog wat ideeën leveren

https://books.google.be/books?id=AWuAAgAAQBAJ&lpg=PP1&dq=tonjoosten&hl=nl&pg=PP1#v=onepage&q=tonjoosten&f=false

Willemd
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Perfect, hartelijk bedankt Debbie en Ivovm! Dat help me al wat verder.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.