HOME FORUM Wandelgebieden Meerdaags kastelenwandeltocht

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Dag iedereen!

Mijn vriendin en ik zouden graag in september een meerdaagse wandeltocht doen, waarbij we zo veel mogelijk kastelen willen passeren. Heeft iemand hier toevallig reeds ervaring mee, of heeft iemand weet waar er naast veel kastelen ook mooie wandelwegen en betaalbare overnachtingsgelegenheden zijn? (We zijn namelijk beiden nog student).

Alvast bedankt!

Ayla&Maarten

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1016

Ayla en Maarten,

welkom.

In de periode dat ik geregeld naar de vogezen ging viel het me op dat er tal van burchten te vinden zijn langs de oostkant. Doe eens een google op “les châteaux des vosges”. Ik pik er een uit nadat ik even heb opgezocht of ik het niet fout voor had.https://mon-grand-est.fr/chateaux-forts-dalsace/

Best koop je gewoon de stafkaarten van de streek. de franse ign stafkaarten van de hoek die je wil bezoeken zijn een must en maken de planning een stuk gemakkelijker. de wandelpaden staan erop, waarschijnlijk ook de ruines en overnachtingsplaatsen. Het goedkoopst is een overnachting in de tent. Op een camping of in de vrije natuur. Je hebt nog wel tijd tot september om je in te werken in het plannen van een meerdaagse tocht door de info hier op de site eens door te nemen.

Mocht je plan al een stuk concreter zijn kan je het altijd eens voorleggen mochten er twijfels rijzen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.