HOME FORUM Materiaal en techniek Materiaalswitch

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Hier heeft iemand momenteel een vrijwel ongebruikte SMD Lunar Solo te koop staan. Ik laat het maar weten.

LFone
    Deelnemer
    Aantal berichten: 151

“ik verkies het gewicht van boeken boven een zware tentstructuur”

Dat gewicht zou ik ook thuis laten. Voor 130 gram heb je een Kobo Mini ereader en kun je zoveel boeken meenemen als je maar wilt. 🙂

Sven
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

Ik hoop dit forumtopic niet weg te kapen, maar aangezien het al even stilligt waag ik het erop.

Dzjow, ik heb je gear list, die Debbie hierboven vermeldde, met de nodige bewondering gade geslagen, ter inspiratie. Ik zie dat je een garbage bag van 22 gram gebruikt als liner en als grondzeil. Ik wil dat ook eens proberen, en vraag mij af welke afvalzak jij hiervoor gebruikt.

Je gebruikt een Helium Wind jacket. Daar heb ik ook al een tijdje oog op. Is dat een aanrader volgens jou?

Trouwens respect dat jij 3 kg aan camera-spullen meesleurt! Amai.

Alvast bedankt voor je reactie!
    Sven

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Ik wil dat ook eens proberen, en vraag mij af welke afvalzak jij hiervoor gebruikt.

Een gewone vuilniszak van de gemeente.

Je gebruikt een Helium Wind jacket. Daar heb ik ook al een tijdje oog op. Is dat een aanrader volgens jou?

Een windshirt is iets heel nuttigs. Zou eigenlijk standaard uitrusting moeten zijn voor elke hiker. Maar het windshirtje van Quechua is zo een twijfelgeval om aan te raden vermits het enkele ferme design mankementen vertoont waarbij je je afvraagt welke amateurs er bij Quechua wel niet aan het werk zijn bij het ontwerpen van hun kledij. Wil je een windshirt met een perfect design, ga dan voor bijvoorbeeld een RAB Cirrus. Wil je het goedkoopste, ga dan het windshirtje in de Decathlon passen en kijk of je kan leven met de mankementen (je zal het meteen merken als je let op de mauwen en de capuchon). Voor mij persoonlijk was dit geen deal breaker.

KoenVO
    Deelnemer
    Aantal berichten: 13

Ik bestelde vorige week een Trailstar bij MLD en tot mijn grote verrassing lag hij deze morgen in de bus. Ik rekende op zo’n 8 weken, het werden 8 dagen 🙂

Nu kijk ik voor nieuwe wandelstokken. Zijn er eigenlijk belangrijke zaken om rekening mee te houden in functie van het opstellen van die Trailstar? Ik denk nu in de richting van zo’n koppel Black Diamond stokken met kliksluiting.

Kasper
    Deelnemer
    Aantal berichten: 120

De handigste wandelstokken zijn inderdaad die met het kliksysteem. Wij zijn ook overgeschakeld naar wandelstokken van BD na de aankoop van de MLD Trailstar.

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.