HOME FORUM Stel jezelf voor Marine

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 4

Hallo,

mijn naam is Marine, ik ben 24 jaar en ik studeer in Gent. Ik ben wat je zou kunnen noemen een baby-hiker. Ik heb namelijk nog niet veel ervaring! Vorig jaar zette ik mijn eerste stapjes in de hikingwereld.

Ik ben de dochter van een fervente bergliefhebber. Toen ik klein was gingen we wel eens naar Zwitserland op vakantie om dagtochten te gaan maken. Van mijn vader leerde ik o.a. kaartlezen met hoogte lijnen. Twee jaar terug besloot mijn vader nog eens met ons de bergen in te trekken. We gingen naar de Dolomieten in Italië. Daar zag ik een groepje jongeren hun tent opstellen bij een berghut en ik wist het meteen, dit wil ik ook doen!

Vorig jaar ondernam ik mijn eerste meerdaagse (zeer onvoorbereide) wandeltocht met mijn 3 beste vriendinnen. Hoewel we door blessures (lees: onvoorbereid) vroegtijdig moesten stoppen  hebben we enorm veel plezier gehad en veel avonturen beleefd. Wat me aanspreekt in het hiken is de ongerepte natuur die je te zien krijgt en uiteraard de ‘plantrekkerij’. Ik heb jaar en dag in de scouts gezeten en heb daar geleerd om mijn plan te trekken (vuur maken, tent opstellen, kaart lezen, bleinen verzorgen!, …). Voor mij is hiken eigenlijk een  ‘geupgrade’ vorm van op kamp gaan.

Het spreekt dan ook voor zich dat ik er het liefst met de tent op uittrek. Persoonlijk vind ik dat de vrijheid en het avontuurgehalte van een tent tot nu toe nog opweegt tegen de nadelen. Maar ik heb nog niet zoveel ervaring, dus misschien zal ik gaandeweg mijn mening wel herzien.

Dit jaar ga ik opnieuw een tocht ondernemen, maar deze keer wil ik voorbereid zijn. Zo kwam ik hier terecht. Ik heb al enorm veel kunnen lezen en bijleren op dit forum. Ik ben studente dus ben vooral op zoek naar kwaliteit en lichtheid, maar voor een schappelijke prijs.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.