HOME FORUM Stel jezelf voor Marijke

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Hoihoi toekomstige wandeltrektochtpassiedelers 😉

Toen ik zo’n jaar of 9 was droomde ik er al van om met mijn knapzak – ik stelde mij dat dan voor als zo’n houten stok met een stoffen zakje aan 😉 – grote trektochten te maken. Ik wou altijd rechtdoor blijven gaan om aan de andere kant van de wereld terug uit te komen. Ondertussen zijn we 14 jaar verder en heb ik het nog steeds niet gedaan! Tijd om daar verandering in te brengen dus. Maar vooraleer ik te veel hooi op mijn vork neem, wil ik graag starten met lange wandeltochten in mijn eigen omgeving. (West-Vlaanderen)

Mits mijn partner wandelen/trekken maar saai vindt ben ik ook op zoek naar iemand die mij kan vergezellen tijdens deze tochten, om (als we nog genoeg adem over hebben) te filosoferen over de reden van ons bestaan (als wij al bestaan?)

Voorstellen voor meerdaagse low-budget tochten zijn ook altijd welkom!! Ik heb nog geen ervaring met wandeltrektochten maar heb tonnen energie en doorzettingsvermogen 😉 In het verleden maakte ik al eens een fietsreis en afgelopen zomer maakte ik een roadtrip door Ijsland, waar ik ook al aardig wat bergjes en vulkaantjes heb beklommen 🙂

PS: zoals mijn gebruikersnaam al doet vermoeden slinger ik al graag eens in een boom als een echte aap. Dus het mag al eens wat avontuurlijker zijn en een stukje offroad en/of uphill/upmountain zal ik absoluut nooit weigeren.

Marijke

bjodes
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 56

Welkom op het forum Marijke,

Inderdaad best een paar lange wandeltochten eens gaan doen van rond de 25km of meer.

Mocht dat uw ding blijken te zijn dan kan een volgende stap een  beginnersweekend bivakeren zijn.

Dit zijn tochten die niet al te zwaar zijn qua parcour en waar je heel wat kennis en ervaring kan opdoen. Vaak zal je ook hopen tips krijgen van de begeleiders en is dus een ideale stap naar zelf langere trektochten doen.

Hierbij alvast meer info van eentje dat er aankomt

https://forum.hikingadvisor.be/2016/08/19/beginnersweekend-viroin-17-18-september/

Mvg

Bjorn

Marijke.aka.Slingeroap
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Dag Bjorn,

Bedankt voor de suggestie. Ik ken de streek van Viroinval goed, ben er al vaak geweest en vind het er prachtig. Maar jammer genoeg moet ik die zondag werken! Als je de fiets als vervoermiddel wil promoten dan is autoloze zondag een hoogdag ;).

Ik hou de andere activiteiten zeker in de gaten.

Marijke

NicoCallens
    Deelnemer
    Aantal berichten: 29

Trekkersgroep “De Ronsers” (http://www.ronsers.be/) zou een optie kunnen zijn. Daar leer je al gauw wat mensen kennen die er graag op uit trekken voor enkele dagen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.