HOME FORUM Materiaal en techniek Macpac Microlight

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 49

Hallo,

Heeft iemand ervaring met de tent Microlight van Macpac? Alhoewel niet echt lichtgewicht lijkt het me toch nog een goede compromis tussen binnenruimte, gewicht en stevigheid. Het is een wel erg minimalistisch model en vraag me af of het voldoende wind vast en eventueel sneeuw vast is. De tent is bijna niet meer verkrijgbaar en misschien een beetje ‘old school’, niet te min.

Graag feedback,
    Bedankt.

Floor Area (m2):            2.1
    Floor Fabric:                   Torrentwear™ XP
    Fly Fabric:                       UV30™ SI
    Inner Fabric:                   40d Ripstop Nylon
    Persons:                            1
    Pitching System:             Multi-Pitch­™
    Pole Type:                         DAC Featherlite NSL / 9.0mm
    Rolled Size (cm):             41 x 14
    Minimum Weight (kg):  1.4
    Total Weight (kg):           1.6
    Vestibule Area (m²):      1.2

https://www.macpac.co.nz/equipment/tents/tramping-hiking-tents/microlight-classic-tramping-tent.html

boelo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 139

Misschien dat je erg goedkoop aan deze tent kan komen, maar ik zou hem niet nemen. De vorm is op zich niet slecht, maar leidt wel tot een te smalle binnenruimte waarbij je voortdurend het tentdoek dreigt te raken. Dat is te doen, maar weinig comfortabel. Hetzelfde probleem zie je ook b.v. bij de Vango Blade 100 en 200. Het nogal hoge gewicht is een ander minpunt. Als goede allround tent voor weinig geld, zou ik op het moment de Vango Force Ten UL 100 aanraden. Behalve natuurlijk wanneer je zelf erg lang bent en daardoor op zoek moet naar iets anders.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.