HOME FORUM Stel jezelf voor Maarten

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 14

Anno 2002. Ons mams laat mij een artikel lezen uit een of ander wetenschappelijk tijdschrift, de Libelle als ik het mij nog goed herinner. “Maarten, is dat niets voor jullie, zo wandelen over Corsica van Noord naar Zuid deze zomer”? Ik lees het artikel en vind de foto’s wel mooi. “Ah ja, lijkt me wel cool.”

Wat allemaal nodig? Rugzak, slaapmatje, slaapzak, schoenen, eten, een tentje, etc.“We gaan toch niet in van die hutten slapen zeker?” “Sabrina, kijk een actie met iets wat lijkt op rugzakken.” Zij heeft meerdaagse tochten gedaan met een soort van reistas met 2 riemen, waarvan ze enkele jaren later met hartzeer afscheid moet nemen, na het begeven van de ritssluiting. “Zou ik niet met veiligheidsspelden …?”

Voor deze voorstelling van mezelf en Sabrina ben ik even in een archief van, met pen geschreven, reisverslagen gedoken. Ik citeer enkele stukken van onze allereerste dag op de GR20.

“Deze dag was een hel. We waren in totaal 11u onderweg. Rugzakken waren veel te zwaar en we hadden veel te weinig water bij.” … “Het was echt afzien.” … “We waren totaal uitgeput.” … “We waren beiden doodop.” … “We lagen plat in de kant op een hoop stenen. We konden geen motivatie meer vinden om nog door te lopen.” … “Deze dag hebben we een paar keer gezegd dat we gingen stoppen na die etappe, dat we het gewoon niet aan konden, dat we 3 weken vakantie gingen nemen, ergens aan de kust. Zon, zee, water, lekker eten, drinken, dat zagen we ineens wel zitten. Geen stap zouden we nog verzetten, het is gewoon te zwaar voor ons, punt uit.”

Na een nachtje slapen toch doorgezet, een onvergetelijke reis gemaakt, en de jaren daarop volgen:

7 weken (3 + 4) Pyreneeën combinatie GR10, 11 en HLR; Schotland WHW; spielerei rond Nevache met sneeuwschoenen, tourski’s en snowboard; wildkamperen op enkele eilanden zoals La Gomera, La Palma, El Hierro, Gran Canaria en Madeira; Italië Gran Paradiso + Dolomieten; Noorwegen Hardangervidda + Jotunheimen; Zweeds Lapland met pulka (begeleid door Brent); Zweden Fulufjallet; Picos de Europa; Ijsland (cross met 4×4 + dagtochten waaronder Hekla); Nepal Annapurna Circuit; Bolivia Cordillera Real met enkele eenvoudige beklimmingen; Kilimanjaro met belachelijk grote crew; en ons meest recente tochtje dateert van vorige maand (November) in Skye.

Proberen steeds zo veel als mogelijk zelf te doen. Echter hebben we geen kennis van ijs, sneeuw, alpinisme, en doen dergelijke zaken aldus met een gids. Zelden langer dan 3 weken, vanwege … verlof.

Eerstvolgende concrete planning betreft doorsteek La Réunion, en hopelijk, mits goedkeuring tijdskrediet, 3 maanden verdeeld over Nepal en Nieuw Zeeland. In Nepal wensen we door te trekken voor +- 7 weken met een stuk van de GHT als leidraad.

Voor wie nog goesting heeft, en tijd na deze veel-te-lange-stel-uzelf-voor post, bij deze een kort verslagje met foto’s van enkele zeer bekende beklimmingen in de Cordillera Real in Bolivia:

http://lopersgroepputte.be/2011/08/07/the-sky-is-the-limit-voor-sabrina-en-maarten/

Ook heb ik even de tijd genomen om alle “stel-uzelf-voor” posts, diagonaal te lezen. Amai, chapeau voor wat jullie allemaal al gedaan hebben. Een forum vol beren en berinnen. Respect.

steve
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173

Dag Maarten. Leuk dat je op onze kar bent gesprongen hier. Welkom!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.