HOME FORUM Stel jezelf voor Maarten

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Hoi allemaal!
    Mijn naam is Maarten, ik woon momenteel in de regio rond Gent en ben dierenarts van beroep.
    Al van kinds af werd ik door mijn ouders tegen wil en dank mee de bergen in gesleurd voor dagtochten en trekkings. Uiteraard kwam er dan ook een periode, zo rond mijn 12e, waarin -zoals bij elke puber- ik me verzette en zwoer nooit van mijn leven meer de bergen in te trekken.
    Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Met de leeftijd van 16 jaar trok ik er voor het eerst terug met tent en rugzak op uit met een paar vrienden in de Ardennen. Al snel kwamen de iets grotere “expedities” naar de Pyreneeën.

Eerste trektocht door de Pyreneeën, ik in het midden

Nu, 10 jaar later, staan er jaarlijks een paar trekkings op het programma, afgewisseld met twee- of driedaagse tochten dichter bij huis. Dikwijls gaat het richting de bekende gebieden: Alpen, Pyreneeën, Jura of Vogezen, maar meer uitzonderlijke gebieden zoals West-Canada en de Kasivarsi regio in Noord Finland zijn ook al afgevinkt op het lijstje.

Kasivarsi Wilderness Area Noord Finland

Onze eigenste Hoge Venen Afgelopen winter

Verder heb ik ook een passie ontwikkeld voor alpinisme en rotsklimmen. Ik hou vooral van de technische aspecten die erbij komen kijken: werken met touw, beveiligen, de techniek van de klim zelf, die bijna een dans wordt.

Rotsklimmen in Saffres

Op de terugweg van de beklimming van de écrin

Afgelopen Reismarkt gaf ik op vraag van Wegwijzer voor het eerst een demonstratie over trekkingmateriaal voor beginnende bergwandelaars. Wegens succes wordt deze nog enkele keren herhaald rond eind april in Hasselt, Brussel en Leuven.

Fotocredits naar de fotografen (wellicht meestal dezelfde persoon).

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Welkom op het forum, Maarten. Erg sprekende foto’s.

Voor die workshops moeten we nog eens samenzitten. 🙂

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.