HOME FORUM Materiaal en techniek LYO vriesdroogmaaltijden

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 120

Heeft er toevallig iemand ervaring met deze maaltijden?

Zijn ze klaar te maken in het zakje want dit is blijkbaar niet met elke merk mogelijk.

Wij hebben nemen voornamelijk Real Turmat, Mountain House en Trek’n Eat mee.

ish
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Geen ervaring mee, ziet er wel veelbelovend uit. Op de site kan je de achterkant van de verpakking aanklikken, daarop staat;

Openscheuren, oxygen absorber uithalen, warm water ingieten,…

Ze zijn dus ‘instant’

Kasper
    Deelnemer

Oké daar had ik dus blijkbaar over gelezen… ik ga me is enkele maaltijden bestellen en eens proberen. Dan laat ik nog wel iets weten hier op het forum.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1016

Ik kende het merk zelf niet.
    In het opzoeken toch even verwarring omdat de verpakking doorheen de tijd blijkbaar wat veranderd is (pot vs opgieten) en ook het verschil in calorieën zorgen voor verwarring bij mij toen ik ‘varken in dillesaus’ bekeek
    http://www.psssst.net/wp-content/uploads/10_12_11_lyo2.jpg
    vs
    http://www.outdoorline.sk/272-733-thickbox/lyo-food-bravcova-panenka-s-koprom-a-so-zemiakmi.jpg.
    Los daarvan moet het inderdaad volgens de site niet meer worden gekookt.

“We pay attention not only to the freeze-drying process but also to the way of preparing our meals. We only choose high quality ingredients and always cook every meal before freeze-drying it. This ensures the real, fresh taste that makes LYO EXPEDITION meals so exceptional. Other providers of freeze-dried meals mix the ingredients after they have been cooked separately. We don’t.”

Een bespreking opgesnord (voor zover iets objectiefs kan worden gezegd als het over smaak gaat)
    http://www.trekkingtester.com/2011/11/lyo-expedition-gerichte-im-trekkingtester-testbericht/

Kasper
    Deelnemer

Inderdaad Ivo ik begrijp de verwarring… ik zal maar uitgaan van de nieuwe foto’s op de site neem ik aan.

Ik ben ze ook maar toevallig tegengekomen via de site Hiking in Finland een tijdje geleden.

De test had ik inderdaad ook al terug gevonden, ik hoopte dat er misschien al is iemand deze maaltijd had geproefd. Maar wie weet ga ik de eerste zijn, dan laat ik het alvast eens weten. 😉

Kasper
    Deelnemer

Ondertussen hebben we de maaltijden eens geproefd, wel maar twee maaltijden maar dan krijg je toch al een idee.

Wij aten de “Pork loin in green peppercorn sauce” en de “Pork stew with potatoes. Beide vonden we ze lekker! En zeker de moeite om mee te nemen tijdens onze tochten. De green peppercorn saus was wel vrij pittig, dus als je niet zo van pittig eten houdt skip je deze best.

Ahmed
    Deelnemer
    Aantal berichten: 7

Dit jaar in Schotland voor het eerst gebruikt en heel tevreden van.

Duidelijk grotere stukken vlees, bonen etc. dan de gekende andere merken!

Sinds dit jaar kan je gewoon heet water in de zak doen en smullen maar.  Let wel op bij de bestelling want ze zitten voor sommige maaltijden nog met de oude versie waarbij je met een pot moet werken!

Ook de gedroogde fruitjes zijn niet te versmaden.

Ook hun service is echt wel top.  Wij hebben toen zonder meerkost de nieuwe verpakkingen gekregen en een extra proevertjes-maaltijd.

Voor de rest…les goûts et les couleurs…;-)

Kasper
    Deelnemer

Ja wij zijn er ook heel tevreden van Ahmed. Ik heb eindelijk ook eens de Penne Bolognese kunnen bestellen deze was steeds uitverkocht. Nu namen wij steeds de pasta gerechten van Mountain House mee. Ik ben is benieuwd of we deze pasta van LYO beter vinden. Als ze smaken zoals de andere maaltijden die we al aten dan zijn ze zeker en vast beter.

Ik heb een mailtje naar LYO gestuurd en ze waren heel vriendelijk! Ze gingen er voor zorgen dat ik enkel nieuwe verpakkingen ging krijgen. Maar zij hadden nu enkel nog de nieuwe verpakkingen op stock.

Van het fruit hebben wij enkel de aardbeien al gegeten en deze waren ook best lekker. Alleen ik ben persoonlijk niet zo voor gedroogd fruit. Buiten de gedroogde appels die Debbie eens bij had op de fiets en wandelbeurs vonden wij super en lekker krokant.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.