HOME FORUM Materiaal en techniek Lowland Trailrunner

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Iemand ervaring met de Lowland Trailrunner? Momenteel zeul ik nog steeds een iglotent mee die ik van iemand uit het leger leen, een zeer degelijke tent maar wel 4 kg. Die para’s zien misschien niet op een kilo maar ik al iets meer 🙂 Bovendien zou ik graag zelf een tent kopen.

Zag deze staan met korting en vind er één positieve revieuw van op hiking-site.nl, vroeg me af of er nog mensen deze tent hebben en wat de ervaringen zijn?

http://www.kampeermarkt.com/Lowland-Trailrunner.html

Frame aluminium DAC NFL featherlight

Buitentent 30D Ripstop Nylon Silicone elastomer 3500mm PU

Binnentent 40 D Ripstop nylon

Grondzeil 33 D Nylon ripstop 5000 mm PU

2,65 kg

http://www.hiking-site.nl/materialen_bespreking.php/88/lowland+trailrunner+2-persoonstent

boelo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 139

Een paar jaar terug heb ik zowel op een camping als in de showroom de Trailrunner al eens grondig bekeken. Al is het ontwerp zeker 10 jaar oud, het is tamelijk geniaal, een van de beste tenten van Lowlands (Maarsbergen NL). Maar wel een 2-persoons, als je alleen gaat en toch veel ruimte wil dan kan je beter een groot model van de Helsport Ringstind nemen. Wanneer je dat nog te zwaar vindt, ga dan eens denken aan een tarp en vraag bijvoorbeeld het model van Ivo te leen.

Even terug naar de Trailrunner: het enige zwakke punt vind ik de grote ventilatie opening aan de zijkant, die zou je wat meer afsluitbaar kunnen maken. En 50 euro voor een floorcover is onnodig als je zelf uit Tyvek en een paar lusjes iets kan maken.

caersbart
    Sleutelbeheerder

hey Boelo,

Ik ga steeds met mijn vriendin, dus we zoeken een 2-persoons model. Mijn vriendin is wel redelijk groot (of toch een kop groter als ik (170 cm) 🙂 Verder voel ik me persoonlijk meer comfortabel in een tent dan een tarp. De Lowland leek me prijs/kwaliteit niet mis?

Zat ook naar de SilHexpeak( http://retail.luxeoutdoor.de/index.php?route=product/product&path=33&product_id=72 ) te kijken. Lijkt me ook wel iets. Kan niet goed kiezen, maar rond de 300 euro is wel zowat het budget.

boelo
    Deelnemer

Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de Trailrunner. Waarom? Deze tent kan waarschijnlijk qua constructie beter extreem weer (storm) volhouden en bij extreme hitte kunnen beide deuren open. Bovendien zal het positief kunnen werken op je relatie wanneer je elk een eigen ingang en bagageruimte hebt. Bij de Silhexpeak moet je echter bij gewicht en prijs nog die extra stok optellen.

Serrel
    Deelnemer
    Aantal berichten: 74

3,3 kg voor een 2 persoonstent (3 seizoens) is anno 2016 (redelijk) zwaar. 2P tenten van 1kg minder zijn makkelijk te vinden, ook voor de actiepijs van 299 € en zeker voor de “normale” prijs van 500 €. Of deze even praktisch zijn als de Lowland is aan jou om uit te zoeken of te beoordelen.  In deze prijs categorie zou ik eerder naar een tent van rond de 2 kg kijken.

Er zijn verschillende sites om inspiratie op te doen, oa:

http://www.outdoorgearlab.com/Backpacking-Tent-Reviews

boelo
    Deelnemer

Als ervaringsdeskundige en kenner van Lowlands tenten moet ik even op een misverstand wijzen. De Kampeermarkt heeft bij vergissing het gewicht van de Trailrunner op de website gezet alls 3,2 kg. Bij mijn weten moet het 2,2-2,3 kg zijn. Hoewel op de website van Lowland zelf nu 2550 gram vermeld staat,wat het gevolg kan zijn van het gebruik van zwaardere materialen voor de laatste versie. Het gewicht van de Trailrunner is hoe dan ook geheel acceptabel.

Wat betreft aanbiedingen kan je kijken naar outdoorworlds.de waar van Marmot de TrailLight en de Limelight FC 2p erg voordelig staan geprijsd.

Arne L.
    Deelnemer
    Aantal berichten: 134

MSR Hubba Hubba HP is ook een mooi alternatief.

Twee deuren (twee vestibules), snel te pitchen, duurzaam en relatief licht voor een 2P-personentent (1,7 kg).

Hoewel ik solo onder een enkelzeils-tentje slaap, gaat de MSR altijd mee als mijn vriendin meegaat.
    Als ik dan toch al mijn tenten moet wegdoen, zou ik de MSR houden.

Ongeveer dezelfde prijsklasse.

caersbart
    Sleutelbeheerder

Heb even een mailtje gestuurd naar Kampeermarkt, ze geven twee gewichten aan bij de tent, welke geen van beide juist is lijkt me.

Ze hebben bevestigd dat het op hun weegschaal 2650 gram incl. zak en piketten was.

De Limelight FC 2p kon me op het eerste zicht ook wel charmeren maar krijgt bv. hier niet echt goede reviews ( http://www.outdoorgearlab.com/Backpacking-Tent-Reviews/ratings )

MSR Hubba Hubba HP ligt met een 450 euro iets hoger van prijs, ziet er ook goed uit.

Bedankt voor de tips, helpen me wel. Tijd om knopen door te hakkken binnenkort en te stoppen met vergelijken 🙂

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Heb je ons artikel ‘Hoe kies ik een tent?’ al eens gelezen? Het kan ook helpen om de tenten te vergelijken.

Persoonlijk vind ik Vaude ook een goed merk, met een goeie prijs-kwaliteit.

Ik raad je toch aan om de tentenshows van dit voorjaar af te wachten, wan dan zie je pas veel tenten naast elkaar staan en kan je vaak ook kortingen krijgen. De show van de K2 in Antwerpen is één van de grootste.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Als je elkaar goed verstaat en kunt leven op een kleinere oppervlak,

de kwaliteit van de tent nog ok is,(evt zelf een nieuwe coating aanbrengen)

valt deze verse aanbieding net binnen het budget.

http://www.hiking-site.nl/prikbord/showthread.php?t=13625

patria
    Deelnemer
    Aantal berichten: 38

Ik heb bij Kampeermarkt Eindhoven voor mijn dochter en partner een MSR hubba hubba NX gekocht aan 360€, nieuw en groene versie. Was einde vorig jaar en zij hebben in Nieuw-Zeeland er mee rondgetrokken. Wij hebben zelf al met MSR getrokken en erg tevreden van.

caersbart
    Sleutelbeheerder

Bedank voor de tips,

ben er intussen nog niet uit hoor. Begin mei staat de volgende trip gepland en zou ik graag de knoop hebben doorgehakt om ze te testen voor de komende zomertrips.

momenteel in koppositie:

Nordisk oppland 2 SI

sil hexpeak f6

of als ik eens zot wil doen toch maar de nallo 2 gt of  Anjan 2 Gt ( ik word volgende maand 40 en dat verdiend een kado’tje ?)

Ben er wel uit dat voor mij 3 seizoens voldoende is en dat ik wat extra ruimte ( buiten het slaapcompartiment) wel leuk zou vinden. De lowland is om die reden afgevallen. Kwaliteit gaat boven prijs, maar goede kwaliteit voor minder geld is des te beter.

zijn er nog mensen die zot worden van al dat vergelijken en beslissen? ? Waar is de tijd dat ik in de legerstock wat spullen ging halen en op pad ging met zware parkajas, esbit, gamellen, legerbottines, rijstpap uit blik, … Moet ergens achteraan het vorige millennium geweest zijn.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.