HOME FORUM Stel jezelf voor Lis

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Hallo allemaal

Mijn naam is Lis(beth) en ben afkomstig van Riemst bij Tongeren. Ik ben op deze site terecht gekomen door op zoek te gaan naar informatie en advies van ervaren rotten.

Wij (man, ik en 2 kinderen van 9 en 7 jaar) zijn nog maar net terug van een levensveranderende vakantie door Noorwegen en Denemarken. Noorwegen in het bijzonder heeft mijn hart gestolen. Nooit zag ik zo’n ongerepte, ruwe natuur en ik heb meerdere keren per dag met tranen in mijn ogen naar het uitzicht gestaard. Ik voelde me zo klein en toch verbonden. Zo ingrijpend, zo intens.

Ikzelf heb in het dagelijks leven geen enkele ervaring met wandelen, laat staan met hiken! Maar wandelen heeft mij precies gebeten. 

Geheel onvoorbereid op wat ging komen, kwamen we aan in Hemsedal. Daar hebben we de Steget “beklommen” wat voor jullie een heuveltje is. Ergens halverwege ben ik gestorven maar toch doorgegaan ? we kregen er een befaamde pin voor. Er zijn er 20 te verkrijgen daar, voor elk van de “top 20 peaks” En dat maakte iets wakker in ons. De dag erna gingen we voor een groene piste maar zagen de Skogshorn die op hetzelfde punt vertok. We hebben die in de plaats gedaan. Het riep ons, schreeuwde als het ware en we moesten naar boven. 

Nadien zijn we in Voss nog de Storebotteggi opgegaan maar deze lag geheel vol sneeuw en daar waren we niet op gekleed. Op een 100m van de finish hebben we moeten afhaken want de kinderen waren stijfbevroren en we wilden geen onnodige risico’s nemen. Jammer maar helaas. Veiligheid boven alles. 

En nu zijn we terug en verlangen we allemaal naar nog. Zelfs de kinderen. Ik ga hier dus erg veel rondsnuffelen en hopelijk veel trips tegenkomen om te doen met kinderen. We plannen in elk geval weer zo’n actieve vakantie ipv zwembad!

Alvast bedankt voor de fijne site die jullie hebben opgezet. 

Lis

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Heel erg welkom, Lis. Leuk om horen dat je de smaak te pakken hebt, en je er met het ganse gezin op uittrekt.

Terugkeren hoort er bij iedereen wel eens bij, het moet leuk én veilig blijven. 😉

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.