HOME FORUM Stel jezelf voor Lieselotte

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 4

Hey iedereen,

Ik ben Lieselotte, 28j, uit Geel. Begin in augustus aan een nieuwe professionele uitdaging. Zit een beetje op een crossroads in mijn leven. Begin met een klein hartje en blaargevoelige voeten aan een meerdaagse trektocht in Frankrijk. Wil er gewoon even tussenuit.

Route: GR 7 vanaf Les Sauvages en dan naar de GR 700 (Le chemin de RĂ©gordane: Chemin de Saint-Gilles) om op een of andere manier te eindigen in Avignon (GR 63)

What’s on my mind?

– Met of zonder tentje? (Flying solo dus is dat allemaal veilig enzo?)
    – GR 700 helemaal doen: start Puy-en-Velay of gewoon verderwandelen tot kruising GR7-GR700: La Bastide Puylaurent? Mis ik dan iets wat ik zeker niet mag missen?
    – GR 700 helemaal tot op einde stappen (Camargues) of afslaan naar de GR63 om naar Avignon te gaan? Maak ik het me dan onnodig moeilijk?
    – Welke kaarten/gidsen/slaapplaatsen kunnen jullie mij aanraden?

Love.

L.

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Hey Lieselotte,

Met de route kan ik je niet echt helpen omdat ik niet zoveel wandelkennis van Frankrijk heb.

Solo met je tent moet kunnen, maar je moet jezelf er comfortabel bij voelen. Qua veiligheid denk ik altijd maar dat de kans groter is in de bewoonde wereld iets tegen te komen dan in de natuur 🙂 Met je tent heb je natuurlijk wel veel meer vrijheid qua afstanden en minder geregel.

Alvast veel plezier op je tocht.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Hey Lieselotte,

Welkom op het forum!

Enkele tips:

• Maak zeker een meerdaagse inlooptocht dichtbij huis, ideale manier om te weten hoe het voelt alleen op stap te zijn en in je eentje te bivakkeren. BelgiĂ« biedt ook heel veel mogelijkheden.
    • In Frankrijk zijn er vaak gĂ®tes d’Ă©tape te vinden langs GR’s die in het laag- en middelgebergte lopen. In de topogids vind je vaak een aanduiding van de dorpen waar verblijfsmogelijkheden zijn, of anders tik je de naam van het dorp + gĂ®te d’Ă©tape/camping/hĂ´tel in op google. Nog wat algemene info rond hiken in Frankrijk vind je op deze pagina. Voor de kampeerders biedt een camping municipal prijs-kwaliteit, maar je kan in de meeste Franse wandelgebieden ook wildbivakkeren voor 1 nacht.
    • Hou begin augustus rekening met mogelijks hete temperaturen (30-35°), waarbij je je dagindeling misschien wat zal willen aanpassen (wandelen tijdens vroege ochtend en late namiddag/avond). Ik zou alleszins voor geen zwaar schoeisel kiezen. Een paar trailrunners lijkt me voor dat terrein het meest geschikt, mits je over sterke enkels beschikt (te trainen door genoeg offroad te lopen of te wandelen).
    • Ikzelf deed jaren terug een tocht iets dieper in Frankrijk in de Cevennes, langs de GR70 en 7. Ik vond dat een prachtig gebied, maar zou er persoonlijk nooit in juli – augustus op stap gaan omwille van de hitte.
    lieselottethys
    Deelnemer

Bedankt voor de tips.
    – Ga toch een tent meenemen zodat ik altijd die optie heb als ik niet onmiddellijk een slaapplaats zou vinden of ik ze te duur zou vinden.
    – Ik kan niet onmiddellijk een tent lenen van iemand: hebben jullie suggesties voor een goed prijs-kwaliteit tentje?
    – Ik heb een zwakke rechterenkel dus ga toch voor stevige stapschoenen gaan en zelfs sporttape meenemen just in case.
    – Ben me bewust van de hitte maar heb enkel deze maand om op pad te gaan en de route zit nu vastgeroest in mijn hoofd. Zal extra water meenemen en zonnecreme 🙂 extra gewicht dat ik er wel voor over heb. Ben ook niet echt gebonden aan tijd dus eventuele ultrahete dagen kan ik uitzitten.

Ben alvast een lijstje aan het maken van mijn materiaal en alles aan het wegen. Kan niet wachten om te vertrekken.

L.

Saskia
    Deelnemer
    Aantal berichten: 129

Hoi Lieselotte,

Wat stoer dat je solo op pad gaat! Zoals Debbie schrijft zou ik ook adviseren om als je wat kampeerspullen bij elkaar hebt gesprokkeld een keer een kort tochtje met overnachting te plannen om je spullen en jezelf te testen.

Ikzelf ben 29 en ga ook altijd solo op trektocht. Ik ben ook begonnen met een weekendje dicht bij huis, maar inmiddels ga ik met vertrouwen buiten de seizoenen om in het hooggebergte op pad. Stap voor stap leer je bij en verleg je je grenzen. Zou tof zijn als jij ook met het wandelvirus besmet raakt!

Wat betreft tent kun je denk ik het beste een nieuw topic openen, ik denk dat er genoeg respons komt (ik zal ook nog even voor je zoeken op internet). Laat je niet wijsmaken een tarp of open tent te nemen, dat is echt niet fijn als vrouw alleen (tenminste, dat vind ik).

Serrel
    Deelnemer
    Aantal berichten: 74

Geen idee waar je woont maar dit tentje staat momenteel op tweedehands (50% van de nieuwprijs)

https://www.2dehands.be/caravans-kamperen/tenten/1-persoonstent/eureka-moonshadow-solo-xp-352060869.html

je betaalt je niet blauw mocht wildkamperen tegenvallen.  Dit is een 1-persoonstentje met een kleine vestibule en weegt ca 1,5 kg en de binnentent hangt aan de buitentent en kan je zo inpakken en nadien terug opzetten zodat de binnentent niet nat wordt als het regent.

Als je wildkampeert: zet dan pas je tent op als je de rest van de tijd bij je tent blijft. Dus niet je tent opzetten en nadien nog even gaan rondkijken in de buurt/dorp.

lieselottethys
    Deelnemer

Hey Serrel, dat is vlakbij. Zal er eens snel opvliegen, bedankt!

Ga proberen om nog een paar dagen op pad te gaan. Bedankt iedereen!

joeyckmans
    Deelnemer
    Aantal berichten: 11

Hey Lieselotte,

Veel plezier met de tent, hou ons op de hoogte van je trip :).

lieselottethys
    Deelnemer

Ma hier se! Bedankt voor de tent en de korte demonstratie 🙂

Groetjes,

Lieselotte

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.