HOME FORUM Materiaal en techniek Levensduur donzen slaapzak

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 116

Het lijkt me pijnlijk en ook wel straf dat dit enkel door de koude nacht zou veroorzaakt zijn.  Had hij gedurende het stappen dan wel warme en min of meer droge voeten of waren die toen ook al koud en is hij met koude voeten de slaapzak ingegaan?

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Hey Veerle, zijn voeten waren opgewarmd tijdens de dag, net als de mijne trouwens. Hij draagt Bridgedale kousen in licht gevoerde D-schoenen (die droog gebleven zijn).

Werner
    Bijdrager
    Aantal berichten: 57

Mijn Valandré Freya 950 heb ik rond 2000 aangekocht en ondertussen nog maar 1 keer gewassen. Het drogen heb ik manueel gedaan door hem op de tuintafel te leggen en er een ganse dag op te kloppen. Dat is wel goed gelukt. Ik vermoed dat ik er ik in totaal ook zo’n 100 à 150 nachten in geslapen heb en merk dat hij toch ook niet meer zo warm is als in het begin. Maar echt koud heb ik er nog niet gehad. Mijn donsjas gaat ook soms de slaapzak in. Die trek ik dan over mijn voeten.

jputte
    Bijdrager
    Aantal berichten: 22

Dag Debbie, ik lees hier dat je contact had met wasserij Stevens voor het wassen van je slaapzak. Heb jij of iemand anders intussen ervaring met het laten wassen (ik heb geen droogkast). Of zijn er andere of betere wasserijen? Eventueel in de omgeving van het Leuvense?

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1015

Debbie komt misschien nog langs fietsen voor jouw specifieke vraag. Ik zou gewoon op zoek gaan naar een wasserij die ook donsdekens wast. Als je dan even polst hoe ze dat aanpakken/wat jouw bezorgdheid is (samenklittende donsclusters)  denk ik niet dat je problemen mag verwachten. Na een korte google zou ik bv eens informeren bij https://www.droogkuisdeparel.be/particulieren  (daar zijn nog wel meer wasserijen op te roepen in de regio) Chemische reiniging van dons wordt afgeraden had ik ooit ergens gelezen. Dus de eis om het met water en zeep te doen..met aandacht voor het drogen

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Ik ben tevreden over de donswasserij in Gent, die doen dat perfect. Ongetwijfeld zijn er ook zaken in Leuven. Maar misschien moet je gewoon eens  buitensportzaak Kariboe contacteren, die zullen ook wel connecties hebben.

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.