HOME FORUM Materiaal en techniek Lestra Arctic Extreme slaapzak, ervaringen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 8

Hallo,

Zoekende naar een slaapzak voor in de Pyreneeën in september, viel mijn oog op het merk Lestra.

Heeft iemand ervaringen met dit merk? De Lestra Arctic Extreme 200 bijvoorbeeld heeft een comforttemp. (voor vrouwen) van -5 graden, is 1,6 kg, synthetisch en 159 euro. Temperaturen volgens de Europese Normen. Ik twijfel een beetje omdat deze toch relatief aan de goedkope kant is vergeleken met andere slaapzakken met deze temperatuursaanduidingen.

Alvast dank!

Groetjes,

Renate

erph
    Deelnemer
    Aantal berichten: 55

Nog nooit iets van dat merk van dichtbij gezien,  daar kan ik je niet mee helpen.  Maar een aantal van hun slaapzakken staan momenteel wel in promotie op Sportpursuit: http://www.sportpursuit.com/sales/lestra-camping-and-travel

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Ik had op hiking-site al een reactie gegeven.
    Op zijn minst al een goede zaak dat je de highlander laat vallen.
    Het was mij niet duidelijk wat je van plan was tot ik je hier kon linken
    met de droom om een langere trektocht te lopen.
    Ik vrees dat je wat laat begonnen bent met het verzamelen van je gerief.
    Nu hop je van de ene naar de andere slaapzak. Het is omwille van de prijsdruk verleidelijk om een zo goedkoop mogelijke slaapzak op de kop te willen tikken.
    Dat soort impulsaankopen is ook weggegooid geld omdat dergelijke goedkope synthetische slaapzakken veel volume en gewicht hebben. Iets wat je zoveel mogelijk wil vermijden
    als je trektochten wil gaan doen.
    Geef voor dit jaar september een andere bestemming en doe hier een tocht met wat je in huis hebt of kan lenen.
    Met het gespaarde geld bovenop het bedrag wat je nu hebt gereserveerd kan je al een mooie
    slaapzak kopen waar je veel langer plezier aan zal hebben.
    Ik sluit me aan bij het advies wat al is gegeven door eens naar de cumulus slaapzakken te kijken als je budget beperkt is.
    http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/categories/sleeping-bags/down-sleeping-bags/panyam-600?gid=59&vid=6

Arne L.
    Deelnemer
    Aantal berichten: 134

+ 1 wat Cumulus betreft. Zelfs als is je budget wat minder beperkt, blijft het toch een zeer goed idee om over Cumulus slaapzakken na te denken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.