HOME FORUM Wandelgebieden Planning meerdaagse tocht in de Balkan

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Hey!

Ik ben Leon, 22 jaar en kom uit Eijsden, Zuid-Limburg. Als hobby ga ik graag wandelen in de Ardennen of in de Eifel. Ik heb 7 maanden in Nieuw-Zeeland gewoond waar ik ook meerdere prachtige daghikes gelopen heb.

Nu ben ik opzoek naar de volgende uitdaging. Ik wil graag samen met mijn vriendin deze zomer tijdens onze vakantie een meerdaagse huttentocht/trektocht lopen. Dit word voor ons beide dus de eerste keer dat we een meerdaagse wandeling gaan maken, we mikken dus op een tocht van 3-4 dagen. We waren van plan om richting de balkan landen te gaan (denk aan kroatie, bosnie montenegro en servie). Nu heb ik het halve internet als eens afgestruind maar ik vind geen duidelijke manier om een meerdaagse hike te plannen.

Vandaar dus mijn vraag. Heeft iemand tips? Al eventueel ervaring met hike’s in deze landen?

Alvast bedankt!

Leon

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Hey Leon,

Wie in de Balkan gaat stappen, moet inderdaad wat meer ‘werken’ om een tocht uit te stippelen, maar het is zeker niet onmogelijk. Heb je eens de pagina over de Balkan op deze site al eens bekeken? Daarin staan o.a. links naar mijn eigen reisverslagen waar altijd heel wat praktische info in staat.

Verder is de Via Dinarica white trail (waar ik zelf al een deel van gelopen heb in Bosnië & Montenegro) tegenwoordig een goeie leidraad om een tocht uit te stippelen.

Als je liever een hapklare tocht wilt, dan wijk je beter uit naar andere landen in de regio die veel toegankelijker zijn o.a. door goed kaartmateriaal. Ik denk dan aan Slovenië of Bulgarije (staat op pagina over de Balkan).

Groeten,

Debbie

cerberus
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Hoi Leon, een beetje een late reactie maar ik ben net twee weken wezen wandelen langs het South West Coast Path in Engeland. Ik ben verbonden aan de Stichting Sultan’s Trail in Haarlem en wij hebben een lange-afstands-wandelroute ontworpen tussen Wenen en Istanbul. Voor elke wandelaar die zich aan onze trail waagt hebben wij digitale pakketjes beschikbaar met alle GPS-data, tips voor overnachtingsadressen en informatie over alle bijzonderheden langs de route. Met behulp van dit pakket kun je je eigen route langs de Sultan’s Trail bepalen. Heb je dan toch nog specifieke vragen dan is er een groepje zogenaamde landencoördinatoren tot je beschikking die die vragen hopelijk kunnen beantwoorden.

Zelf ben ik de coördinator van Bulgarije het meest bergachtige land langs de route. Ik ben eventueel bereikbaar via e-mail op arjans@cerberus.nl Succes met je planning en met het wandelen, Arjan Schuiling

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.