HOME FORUM Wandelgebieden Lee trail Luxemburg een perfecte trainingstocht

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 36

Deze trail uitvoerig beschreven in de reisverslagen heeft me aangenaam verrast. Buiten het feit dat het een zeer mooie gevarieerde ardennen trip is kan ik ook wel zeggen dat het fysiek best de moeite waard is. De vele steile stijgingen en afdalingen vergen wat van je benen en van de knieën. De eerste etappe heb ik door laat tijdige aankomst op het vertrekpunt wat moeten inkorten. Toch 16 km met 750 m stijgen en 510 m dalen. Etappe twee, (bij mij wat langer omdat er een stuk van etappe 1 en een stuk van etappe 3 in zat) de mooiste en intensiefste, 26 km met 1262 m stijgen en 1156 m dalen. Etappe drie was dan gewoon even verder uitlopen. 13 km met 506 m stijgen en 685 m dalen.

Overnachten deed ik onder men tarp. S’nachts was het een concert van herten gebrul.  Op de tweede etappe zijn wel redelijk wat overnachtingsmogelijkheden.

Met een totaal van 56 km waarvan 2470 m stijgen en 2377 m dalen had ik een perfecte tocht om mijn conditie wat bij te werken en mijn knie (recent een meniscusprobleem) op de proef te stellen.

Bij aankomst in Kautenbach pak je de trein terug naar Ettelbruck waar je al aankomt na een kwartier.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Hey Jan, leuk om ook jouw ervaringen te horen. We legden het parcours in 2 dagen af tijdens het Pinksterweekend. De trein reed niet door werken maar er was een vervangende busdienst. Aan het station van Kautenbach hadden we de auto achtergelaten.

De eerste kilometers na Ettelbruck vond ik niet hoogstaand maar de tocht werd alsmaar beter, met hele mooie uitzichten, leuke paadjes en uitstekende bewegwijzering. ‘k Had hem wel nog wat zwaarder verwacht, uiteindelijk waren de meeste hellingen niet zo steil. Ik vind de GR16 in de Semoisvallei toch nog altijd pittiger dan deze trip. De route is wel de moeite waard, maar je kan er ook zelf perfect routes uitstippelen op basis van de wandelkaart. Mogelijkheden genoeg in het Groot-Hertogdom-Luxemburg om tochten te doen, de Lee Trail vind ik er niet echt uitschieten maar is wel de moeite waard.

Onze foto’s vind je in dit album. Een uitgebreid verslag komt nog op mijn blog.

rudi
    Deelnemer
    Aantal berichten: 52

Hoi Debbie, helemaal mee eens, zelfde ervaring vorig jaar in oktober, ook in 2 dagen gedaan, wel vertrokken vanuit kautenbach in de gietende regen tot de namiddag, dan ’s nachts nog eens een flinke stortbui, gelukkig ’s zondags alles droog gehouden, van michelau tot ettelbruck is idd niet het beste, rest voor mij flink ok

rudi

JanE
    Deelnemer
    Aantal berichten: 36

Heel goed te doen in twee dagen. Ik vertrok de eerste dag om 15h00 en de derde dag was ik om 10h30 reeds in Kautenbach. Dat Debbie het iets minder zwaar vind dan ik is niet verwonderlijk gezien haar afgetrainde lichaam 🙂 en mijn reeds gevorderde leeftijd.

Arne L.
    Deelnemer
    Aantal berichten: 134

Vond het gehele Escapardenne-trail bij uitbreiding de moeite waard.

Is inderdaad een uitstekende test; zowel voor het materiaal als voor het lijf.

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Vond het ook zeker de moeite. Wij hadden heel warm weer en op dag twee (we hebben het ook in twee dagen gedaan) waren we blij dat we we water konden zuiveren.

Dus misschien een tip voor mensen die de tocht nog willen doen. Tussen Hoscheid en Kautenbach is er zo goed als geen mogelijkheid om kraanwater te vragen of flessenwater te kopen. Dus of goed bevoorraden of voorzien dat je water kan zuiveren.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Voor wie de link nog niet heeft naar de kaart.

http://g-o.lu/3/ic3E

Het zijn heerlijke dagen met veel uren zon om het vooruit te laten gaan. Ik was erg verrast hoe lastig het is om langs de route goede bivakplaatsen te vinden. Best op voorhand eens goed de kaart bekijken als je je niet wil houden aan de “officiële” etappe indeling. Ge moet ook niet vies zijn van meer dan één paar teken die gratis, op uw kosten  mee willen reizen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.