HOME FORUM Stel jezelf voor Lea en wim , nieuw hier .

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 14

Hej , we zijn lea en wim en beide woonachtig in Vlaams Brabant , meer bepaald in de Gete vallei . Al verscheidene jaren doen we vooral dagtochten , in het begin was dat met onze kinderen maar nu die ouder zijn is dat vooral met vrienden en gelijkgestemden . Als we een iets langere periode vrij zijn vind je ons in midden Zweden  , waar we onze tweede thuis hebben . Sinds kort hebben we samen de vzw “Gete Hiker ” opgericht met als doel samen met liefhebbers van hiking te genieten maar vooral veel bij te leren van elkaar . En bijleren dat is nu juist wat we willen doen want over meerdaagse tochten met overnachting in een tentje weten we nog niet veel .

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Hey Lea en Wim, heel erg welkom. Waar is jullie tweede thuis ergens in Zweden gelegen?

Lea en Wim
    Deelnemer

Hej , inderdaad zoals ik al zei we zitten vrij vaak in Scandinavische oorden . Omdat we al bijna een kleine twintig jaar die streek uitgaan besloten we om er een tweede stek te kopen . Noorwegen was en is super duur , zweden goedkoper . Dus het werd zweden en meer bepaald in  de provincie Dalarna . Ons huis staat in het plaatsje Dala-Järna een prachtige streek om te hiken en dus niet zo heel ver weg van Noorwegen , al blijft de Hardangervidda in Noorwegen wel een speciale plaats behouden in ons hart .

rudi
    Deelnemer
    Aantal berichten: 52

hoi lea en wim,

ik kom al bijna 20 jaar in zweden voor de swedish rally maar om een trektocht te maken nog niet, weten jullie of er in het gebied tussen hagfors en de noorse grens schuilhutten zijn om te overnachten op een trektocht, zijn er mooie tracks in de buurt ?

rudi

Lea en Wim
    Deelnemer

Ja , Rudi de rally van Zweden : een klassieker in het rally gebeuren in februari dacht ik  .

Schuilhutten vind je voldoende , trouwens over heel  Zweden eigenlijk langs wandelgebieden . Het gebied Hagfors en via Torsby naar de Noorse grens is zeker de moeite , maar ook iets verder maar dan wel in Noorwegen Is Kongsvinger ook zeker de moeite .

Als ik in Hagfors zou starten zou ik zeker langs Yttermallung gaan ( Terreinkaart 636 van Äppelbo ) echt een prachtstuk met onderweg een piepklein strandje , hut om te overnachten en zelfs een perfecte grillplaats .

Welke periode zou je willen gaan ?

Ik zoek eens uit hoe ik hier een paar foto’s vandaar kan posten .

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.