HOME FORUM Stel jezelf voor Klaas B stelt zich voor

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Howdie!

Ik ben Klaas, door mijn (jongere) vrienden Klakke of Bompie genoemd, 30 jaar oud en werkzaam in finance en daarbuiten vier tot vijf dagen per week bezig met sport: Fitness (cardio en kracht in functie van mijn trekkings) en vanaf volgend seizoen terug voetballer. Verder ben ik helaas ook een fervente supporter van OH Leuven, een beetje een masochist dus. 😉

Mijn ervaring met hiking is relatief beperkt tot op heden. Tijdens mijn jeugd waren uitstappen naar Oostenrijk, meerbepaald Hohe Tauern, wel een quasi jaarlijks terugkerend fenomeen. Vorig jaar ben ik, samen met een paar familieleden, in een nostalgische bui opnieuw tien dagen naar ginds getrokken en sindsdien heeft de microbe mij weer helemaal te pakken.

Mijn voorkeur gaat uit naar langere trektochten, bij voorkeur alleen of in een zeer beperkt gezelschap. Grote druktes vermijd ik liever, aangezien de hoofdreden voor mijn trekkings ligt bij het weg zijn van de chaos die ik in mijn dagelijks leven elke dag trotseer. Ik heb een milde vorm van hoogtevrees, maar dat weerhoudt me er niet van om zeker op dat vlak waar mogelijk mijn grenzen te verleggen. Zo ben ik in augustus voor de eerste keer door de 3000-metergrens gegaan bij de beklimming van Böses Weibl (3119m), waarbij de laatste +-100-150 hoogtemeters en de bijbehorende grät mij toch wat grijze haren hebben bezorgd.

De grote droom is om op een dag een week of 3-4 de wildernis van Alaska in te trekken en om ooit de PCT af te haspelen, maar dat is uiteraard een droom op lange termijn. Los daarvan heb ik nog een hoop bestemmingen op m’n bucket list staan: Ijsland, Groenland, Canada, de VS, Patagonië, Noorwegen, Zweden, TMB, de GR10, en ga zo maar even door.

Concreet heb ik me hier geregistreerd om (nog meer) inspiratie op te doen, ideeën op te doen en zelf de nodige informatie te verkrijgen m.b.t. toekomstige tochten.

En last but not least, mijn volgende twee uitdagingen zijn de Cape Wrath Trail (vertrek 29/04, solo buiten een weekend waarin een locale vriend me komt vergezellen) en de Kungsleden (september, nog te plannen).

Alvast tot schrijfs,

Klaas

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1048

Hey Klaas, welkom op het forum. We dromen graag mee. 😉

Mooie vooruitzichten. Hou ons zeker op de hoogte hoe het geweest is!

Klaas B
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Thanks, zal ik zeker doen! Ik vind nog regelmatig nieuwe dromen trouwens, nu het geld en de verlofdagen nog geregeld krijgen. 🙂

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.