HOME FORUM Materiaal en techniek Keuzeadvies tent: Vaude Taurus 2p vs. Jack Wolfskin Gossamer II

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 4

Dag iedereen,

Ik had graag wat advies gekregen i.v.m. met het kiezen van een tent.

Straks ga ik 10 dagen gaan trekken met mijn vriendin in Schotland. Mijn budget voor de tent is +- 200 euro en gezien het de eerste keer ik dat we gaan trekken ben ik (nog) niet echt van plan om veel meer aan een tent uit te geven. Waar ik voornamelijk over twijfel is de kwaliteitsverschillen tussen de twee (1) en (2) het feit dat mij verteld is geweest dat tunneltenten – de gossamer – minder stormvast zou zijn? Een derde belangrijk punt is dat ik graag m’n rugzakken droog zou willen kunnen leggen.

De eerste tent is de gossamer II tunneltent: http://www.asadventure.com/benl/jack-wolfskin-tent-gossamer-ii-1122c50003

De tweede taurus 2p: http://www.asadventure.com/benl/vaude-tent-taurus-2p-1121C30008

Welke keuze zouden jullie maken en waarom? Of zou je binnen dit budget voor een andere tent kiezen?

Alvast bedankt,

Maxim

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

Goh,

de Taurus vind ik te laag, te smal en heeft bijna geen luifel. Dus, ik dacht dat de Gossamer II te kiezen, maar die heeft dan weer geen zijscheerlijnen.

Maar wat houd je tegen om verder te kijken bvb. de Vaude Arco 2P, de Robens Voyager II of de Nordisk Halland 2PU ? Plus het zijn solden en misschien vind je wel een duurder model in aanslag aan 200 € ? Of op een webshop ?

Mr.cool007BE
    Deelnemer

Niets houdt me tegen om verder te kijken, hoor. Ik kreeg deze 2 gewoon voorgesteld in de winkel en gebruik dus deze twee als referentie. Op den duur begin je je natuurlijk gek te staren op die waterkolomgegevens, etc. Advies voor een andere tent is dus zeker terecht. Je lijst maakt het dus wat moeilijker! 🙂

Ik zie wel dat je meestal kiest voor een tunneltent? Mag ik vragen waarom?
    Ik las hier ook net op het forum dat die midges die in Schotland zitten wel eens door je muggengaas kunnen. Enig advies hoe ik een goed muggengaas kies?

Bedankt voor de reactie!

Arvid
    Deelnemer
    Aantal berichten: 87

Ik vraag me af waarom ze je net die twee tenten hebben aangeraden. Op hun website zijn er meer, gelijkaardige, tenten in die prijsklasse te vinden. Waarschijnlijk waren dat net de twee modellen die ze in de winkel hadden liggen?

Ik denk eerlijk gezegd dat (binnen deze prijsklasse) er niet veel verschil zal zijn qua stormvastheid tussen een koepel, semi-geodeet of een tunneltent. Belangrijker is hoe goed je de tent en de stormlijnen opstelt. Misschien dat een tunnel met goed geplaatste scheerlijnen (en dus valt die Gossamer hier af) zelfs beter presteert, omdat er door hun eenvoudige vorm weinig mis kan gaan bij het opzetten. In de praktijk moet je al een heel losse (of extreem vaste) ondergrond (zand vs. rotsplaat) hebben, voordat het moeilijk wordt om een tunneltent strak op te stellen.

Als ik jou was, zou ik me niet blind staren op technische specs zoals waterkolom. Maak voor jezelf uit welk type tent je wil (koepel, tunnel), hoeveel plek je nodig hebt voor je bagage, aantal ingangen (en of je nog in en uit je tent wil kunnen als de voortent vol ligt met je rugzakken), gewicht, …

De tent die aan al je wensen voldoet zal je niet vinden, dus wordt het een afweging van welke voorkeuren je al dan niet laat vallen, en tegen welke (meer)prijs…

Woubeir
    Deelnemer

Dat het allemaal tunneltenten zijn, is toeval. Gewoon op de prijs geselecteerd.

Trouwens, lees eerst misschien dit eens.

De tent die aan al je wensen voldoet zal je niet vinden, dus wordt het een afweging van welke voorkeuren je al dan niet laat vallen, en tegen welke (meer)prijs…

Mmm, hangt er van af. Een tent die aan al je eisen voldoet, kan (misschien) wel. Maar welke prijs ben je bereid er voor te geven ? 🙂

Mr.cool007BE
    Deelnemer

Ik heb me precies laten overtuigen voor de Voyager 2. Het enige waar ik me wat zorgen om baar is of het muggen klein genoege gaatjes geeft om er die superkleine midges (heel kleine muggen) tegen te houden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt iedereen voor de antwoorden trouwens! 🙂

Woubeir
    Deelnemer

Op TGO gevonden dat het inderdaad midgeproof zou zijn. Wel zou je gaasdeur en stoffendeur apart moeten open ritsen.

Mr.cool007BE
    Deelnemer

En zo is de knoop doorgehakt! Betere specs en uiteindelijk nog een betere prijs ook. Bedankt voor de hulp!! 🙂

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.