HOME FORUM Materiaal en techniek keuze tent

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 4

Hey,

ik ben op zoek naar een lichtgewicht tent die ruim genoeg is voor 1 volwassene en een kind of eigenlijk ook geschikt is voor 2 volwassen personen en die ook een voortent heeft die toelaat om te koken bij regenweer. Hoofdbestemming zal Zweden dus geschikt voor eerder vochtig klimaat.

Ik zie echter door het bos de bomen niet meer. Mijn budget is ook eerder “beperkt” (max rond 500 euro aangezien ik eigenlijk ook wil investeren in een goed slaapmatje voor kouwelijke mensen).

Wie is bijzonder tevreden over zijn/haar tent en past bij mijn verlangen?

Ik heb een tent gevonden die “ideaal” lijkt maar om de een of andere reden verkopen ze die maar in 1 winkel in zweden… geen idee of dat dan een goede tent is ( TrueNorth arctic tunnel bij friluftsvaror).

Ik zag ook dat decathlon een tent heeft quickhiker ultralight. Iemand ervaring mee? Of is dat een kat in een zak?

KevinP87
    Bijdrager
    Aantal berichten: 49

Ik heb ook die quickhiker ultralight.
    Die is zogezegd voor 2 personen, maar is in praktijk eigenlijk een 1 persoonstent.
    Is een  goede tent prijs/kwaliteit gezien maar naar mijn mening niet stevig genoeg bij stormachtig weer.
    Heeft ook niet echt een voortent.
    Zou die dus zeker niet kopen.

Ga eens kijken bij één van de tentenshows:
    https://forum.hikingadvisor.be/2018/02/22/tentenshows-2018/

Voor €500 kan je al wel zeker een deftige tent kopen.
    De Nordisk Oppland 2SI lijkt me bv een goede keuze.

Veel succes ermee!

ciska
    Bijdrager
    Aantal berichten: 4

iemand ervaring met Helsport? Ik vind die lofoten pro 2p wel interessant. Heeft veel ventilatie, gewicht valt goed mee, ruim en 3000/ 5000 waterkolom

FrankB
    Bijdrager
    Aantal berichten: 231

Die Decathlon heb ik wat negatieve zaken over gelezen.  Een vergelijkbare en veel beter keuze – nog steeds verkrijgbaar is https://www.amazon.de/Coleman-Tunnelzelt-Caucasus-grün/dp/B00YANGKSY
    300 gram lichter…. ook zeer ruim en veel betere beoordelingen (die heb ik zelf en ben er zeer tevreden over). Al is 3,6 kg nog steeds vrij veel voor 2 personen… heb je wel luxe (en ruimte bij regenweer). Voor nu wel heel weinig geld.

FrankB
    Bijdrager
    Aantal berichten: 231

oh sorry… op Amazon.de is ie uitverkocht   er staat de verkeerde afbeelding bij (van de 3)>
    hier is ie nog: https://www.amazon.co.uk/Coleman-Caucasus-Unisex-Outdoor-Backpacking/dp/B01M10BSSN

Martijn Salomez
    Bijdrager
    Aantal berichten: 6

Ik heb zelf een quickhiker ultralight voor 3 personen van decathlon. Met 2,6 kg valt het gewicht zeer goed mee en ook de pakmaat is zeer compact. Met het extra bijgeleverde zakje kan je de tent mooi in 2 verdelen ( binnen en buitentent kunnen los van mekaar. Ikzelf werk bij decathlon en wij zetten de tenten buiten van eind maart tot begon oktober. Een half jaar in regen en wind dus.  Deze tenten overleven alle Belgische weersomstandigheden zolang je ze strak opzet met stormkoorden enz. Er is ook een ruim voortentje voor al je gerief. Het enige nadeel die ik in de praktijk ondervond is dat het grondzeil door condensatie en vochtige grond snel wak komt . Dit heb ik kunnen verhelpen door de bijhorende footprint te kopen. Nu heb ik dat probleem niet meer en kan ik de voortent droog houden. De ventilatie kon ook een tikkeltje beter maar stoort niet echt. Ik ben zeker tevreden voor de prijs die ik betaald heb.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.