HOME FORUM Stel jezelf voor Johan

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 7

Hoi iedereen,

Het is hoogst besmettelijk en vooralsnog ongeneeslijk, oorzaak: het hikingvirus.  Ook ik ben er het slachtoffer van geworden.  Na jaren van inactiviteit kan het virus plots in alle hevigheid toeslaan. Dit als korte samenvatting van wat me is overkomen.

Mijn trekkersbestaan begon in mijn twintigerjaren met trektochten in Ijsland (1985) en Zweeds Lapland (1986).  Met de bergstijgers en Bloso (cursus initiator bergwandelen) deed ik tochten in Oostenrijk en Zwitserland. Maandelijks ging ik met de bergstijgers op klimweekend  in onze Ardennen: Dave, Goyet, Freyr, Marche-les-dames.  Later ging het richting Nepal, een drielandentocht Zweden-Noorwegen-Finland en de West Highland Way (Schotland). Met 2 van mijn kinderen, toen 9 en 8 jaar, trok ik cross-country van Aviemore naar Fort William.  Voor de kids een intense ervaring: wildkamperen, herten spotten, vuurtje stoken en … midges.

Veel wandelvakanties met de familie (papa, mama en 3 kids): Queyras, Pyreneeën, Provence, …

De voorbije jaren ben ik weer intenser aan het hiken geslagen met Padjelanta (2009), Groenland en Ijsland (2011) en Spitsbergen (2012).  Ondertussen reeds een paar jaar 50+.  De volgende jaren wil ik me toeleggen op wintertrekkings met ski en pulka.  Afwachten wat het wordt …

Tot later eens!

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1048

Hey Johan,

Welkom op het forum! Al mooie ervaringen zie ik. Tof dat je kinderen ook al de microbe te pakken hebben.

Groetjes,

Debbie

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.