HOME FORUM Materiaal en techniek Ivo's voorbeeld

Tags: 

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 36

Het knutselwerk van Ivo werkt aanstekelijk.
    Ik had nog een oude rugzak liggen met veel schade aan. Ook had ik nog een grote waterdichte zak van Ortlieb liggen die ik oorspronkelijk voor de duiksport kocht.
    Na de rugzak ontmanteld te hebben waarbij ik enkel het draaggedeelte overhield en wat stikwerk kwam ik tot volgende resultaat

Bart
    Deelnemer
    Aantal berichten: 22

Mooi!

Hoeveel weegt ie?

En zit hij gemakkelijk?

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1016

Keurig Jan.
    strak geheel.
    Ik zie dat je een cricket tent hebt aangeschaft.
    Bevalt ze?
    Dat geperforeerde witte pand met geel band op de rand:
    komt dat van de oorspronkelijke rugzak of aangekocht?
    Kan je meer zeggen over het materiaal.
    In mijn ontwerp moest ik, als de zak te groot was de (bij jouw gele) banden kruislings vastgespen of in het midden op de top ze met een lus bij elkaar houden anders hadden ze de neiging om links en rechts weg te schieten.
    Dit jaar gaat er waarschijnlijk nog wel ergens een zelfbouw evenement plaats vinden.

JanE
    Deelnemer

Ik zal het geheel één van de dagen eens wegen.

Ik heb met deze combinatie langs de Hermeton gewandeld en ik was er heel tevreden mee. Ik was wel maar voor een WE geladen (een 10 kg zonder water)

Ik heb wel een aantal mindere punten in de afwerking gevonden. De aanhechting van de banden op de zijkant van het witte achterpand moeten enkele cm hoger komen. Mijn waterzak (2lt) heb ik gewoon tussen de rode zak en het draagdeel gestoken. Na de overnachting heb ik de zak met mijn toch wel wat natte tarp gewoon tussen de banden aan de zijkant gestoken. Maar ik kan hem eventueel ook gewoon onder de zak tussen het witte onderpand en de zak steken. Kwestie van in de zak geen nattigheid te krijgen. De zak heeft bovenaan zo een waterdichte sluiting met clips en de gele banden lopen daar gewoon door, dus geen gevaar om links of rechts weg te glijden. De sluitingen van de gele banden bovenaan moet ik veranderen vermits ik in de verkeerde richting moet trekken om ze aan te spannen.

De zak is van vrij dik materiaal. Die kan ik misschien in de toekomst nog vervangen door een lichter model. Ik had wel nog de mogelijkheid ongeveer 20 cm hoger vol te laden. Zal ik ook nog wel eens proberen.

Dat witte pand  en ook de gele banden zijn afkomstig van een afgedankte bad tildoek van een passieve tillift uit het rusthuis.

Alle gespen en dergelijke zijn ook gerecycleerd van allerlei zakjes die anders toch maar in de vuilbak terecht komen.

Het tarpje heb ik nu toch al enkele jaren en ik lig er graag onder. Voor iemand zoals ik (173 cm) is het in orde.

Ik vrees (al hoewel dat ook zijn charmes heeft) dat ik hele delen terug uit elkaar ga halen en herdoen met enkele kleine veranderingen.

JanE
    Deelnemer

Ik heb één en ander eens gewogen.

Mijn laatst aangekochte zeer degelijke rugzak was een Lowe Alpine Cerro Torre TFX 65+15 .

Hij weegt wel 2,7 kg.

Toen ik lichter wou gaan heb ik in de Decathlon een Quechua Forclaz 50 ULTRALIGHT  gekocht voor nog geen 60 euro en die weegt 1,1 kg. Toch niet helemaal waterdicht. Maar is naar mijn mening een echt leuke rugzak waar ik al heel wat weektochten mee gedaan heb.

Nu het eigen maaksel.

Het draagframe weegt 1,1 kg en de zak 700gr

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.