HOME FORUM Wandelgebieden Isle of Skye

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 30

Hallo allemaal,

Binnenkort zou ik met een vriend naar Skye gaan om te hiken.
    Normaal zou het ijsland geweest zijn maar willen toch in de regio schotland blijven voor dit jaar.
    Ik lees wel dat skye niet de makkelijkste trek is, dat je heel goed moet kunnen navigeren.
    Hier hebben wij weinig ervaring mee eerlijk gezegd.
    Het zware wandel gebied zelf is niet zozeer direct een probleem.
    Aan wat kunnen wij ons verwachten en is het doenbaar als je niet zo heel ervaren bent met zelf te navigeren zonder paden en richtingaanwijzers ?
    Is het ook nodig dat wij eten mee nemen voor de volle 7-8 dagen of kunnen wij herbevoorraden?

Alvast bedankt
    Thijs

Jef Dr
    Bijdrager
    Aantal berichten: 59

klinkt allemaal mooi Thijs.  Wat op internet googelen en idd, Skye trail zal zeker de moeite zijn.  Maar zonder navigatieskills zou ik daar gewoon wegblijven.  Bij goei weer zal het al uitdaging zijn en ginder moet je toch ook zeker rekening houden met omstandigheden waarin je weinig ziet.  Als je dan niet eens kan navigeren…  eerst in een ander, veiliger gebied ervaring opdoen.  Skye loopt niet weg.

Misschien dat ik te streng ben en dat anderen een andere mening hebben; ik ben nog niet in Cuillin mountains geweest.

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Ben vorige week nog op Skye geweest (dagwandelingen) en het was goed weer. Maar op sommige plaatsen wil je echt niet gaan lopen zonder navigatie kennis als het slecht weer is, dan donder je zo de klif af als je niet oppast.

Bevoorraden om de zoveel tijd zal op zich niet echt een groot probleem zijn.

Er zijn genoeg bewegwijzerde lange afstandspadden in Schotland die ook prachtig zijn. Zelf juist de Affric Kintail gedaan, dat is qua navigatie en bewegwijzering misschien meer iets voor jullie dan (Kan je nadien net als ons nog een paar daagjes Skye doen)

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1048

Heb je mijn verslag al gelezen? Daarin vind je onderaan heel veel praktische info. ’t Is kwestie van je wat voor te bereiden, hé, en met kaart, kompas & GPS oefenen in vb. de Ardennen. Voordeel van Skye is, als de condities tegenvallen, je heel flexibel bent omdat het openbaar vervoer vrij goed uitgewerkt is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.