HOME FORUM Tussen pot en pint Inov8 roclite 315 gaat eruit

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Geen materiaalbespreking topic maar als iemand met een roclite 315 rond loopt en hij/zij is tevreden over de pasvorm is het misschien te overwegen om alvast een nieuw paar te bestellen. Ik lees op backpackinglight dat ze binnenkort niet meer te verkrijgen zijn (in hun huidige vorm).
    Ik ga het alvast doen.

DaemonAngel
    Deelnemer
    Aantal berichten: 186

Ik weet niet hoe het zit met de huidige vorm want de 330 is ook al veel veranderd.

Hier zie ik de meeste modellen:

http://www.ultralightoutdoorgear.co.uk/equipment-c3/footwear-c78/footwear-c159#m31:::page1:infscr1630

De oude 330:

http://www.amazon.de/Inov8-Terroc-330-Trail-Laufschuhe/dp/B001AMMRYY/ref=sr_1_1?s=sports&ie=UTF8&qid=1411042124&sr=1-1&keywords=terroc+330

ivovm
    Sleutelbeheerder

De terroc 330 wordt zelfs niet meer gemaakt door inov-8.
    Je kan hem wel nog oproepen via google maar in het actueel overzicht op de inov-8 site is hij verdwenen.
    Op sectionhiker kan je iets lezen over de verschillen.
    Het maakt sommigen wanhopig dat fabrikanten zo snel veranderen.
    Wat dan de motieven zijn om populaire types op te doeken, daar heb ik ook het raden naar.
    IK heb nog een roclite 315 op de kop kunnen tikken van mijn maat maar twijfel of ik ook in een paniekmodus moet schieten door nog een stel te zoeken.
    Het moet wel nog eens gezegd, trailrunners leven intens maar sterven ook jong. Laatst nog ondervonden ‘flanerend’ door een karstlandschap. Dat vreet daar rubber.

DaemonAngel
    Deelnemer

Er is toch een nieuwe 330?

Op sectionhiker heb ik er over gelezen dat deze minder goed is. Geen gebruik van mesh meer enzo.

ultralight heeft ze gewoon nog hoor.

welke zou jij btw aanraden? Ze hebben er zo enorm veel…

mijn hedgehog van tnf zijn gesneuveld en heb nog mesh salomons.

dacht aan de 286 met gtx om ook een waterdicht paar te hebben.

naar wat ik al gelezen heb is de 330 goed all round wat en de 295 heeft een betere grip.

255 las ik ook iets over dat die alles beetje kon maar niets goed.

de 315 heb ik zelfs nog niet echt iets van geleze

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Zowel de Roclite 315 als de Terroc 330 zijn nog altijd in productie, zei het dat er sinds vorig jaar wel ’t één en ’t ander aan veranderd is. Beiden hebben buitenkant uit synthetisch nylon en geen mesh meer. De Terroc 330 is op uitzondering van de zool een compleet andere schoen dan het vroegere model. De Roclite 315 is nog grootendeels dezelfde schoen.

Zelf loop ik nu al iets langer dan een jaar met de laatste versie van de Terroc 330 rond en ik moet de link naar sectionhiker tegenspreken. Het synthetisch nylon draineert wel, minder goed dan mesh uiteraard maar je krijgt er wel een winddichtere en dus warmere schoen voor in de plaats. De synthetische stof lijkt me ook duurzamer dan het mesh.

Vele van die “first impression reviews” die je over het nieuwe design leest bevatten vooral veel paniek en een hoop opsommingen wat er allemaal niet veranderd is en slecht is aan de nieuwe schoenen waarbij het mij vaak lijkt dat de reviewer er nog niet deftig mee heeft gelopen. Hoe kan je dan spreken over een objectieve beoordeling?

Voor mij lijken de wijzigingen aan de Roclite 315 niet significant om hem opzij te schuiven. Het blijft één van de meest duurzame modellen van Inov8.

Welk model het best voor je zou zijn blijft natuurlijk iets persoonlijks.

ivovm
    Sleutelbeheerder

Joery,
    ben je daar zeker van dat de roclite 315 nog in produktie is?
    Ik zou het willen.
    Voor zover ik het bij verschillende verkopers kan volgen zie ik de voorraad alleen maar verdampen en worden de overblijvend worden soms met flinke korting verkocht.
    Mijn maat, een euro 48 kan je amper nog vinden
    Ook op de inov8 site wordt er geen melding meer van gemaakt van dit type.
    http://www.inov-8.com/

DaemonAngel
    Deelnemer

Hun site is enorm slecht. Ik zou gewoon zien wat ze nog in de winkel hebben. Ik zie enorm veel modellen er niet tussen staan.

Off-topic

Van patagonia vond je zo de R1 hoody ook een tijd echt nergens meer, ook niet op Patagonia zijn eigen site.

Nu is die vlot weer in stock overal (wel kleine prijs bump gehad precies).

Na wat rondlezen erop gekomen dat de roclite lijn de stevigere lijn is en de terroc lijn de soepelere meer comfortabele lijn.

Iemand een idee hoe deze zich verhouden tot de TNF Hedgehog of de Salamon XA pro 3D ?

In winkels zie ik ze niet in omstreken en om een idee te krijgen welke lijn zou kunnen complementeren

Dzjow
    Moderator

De oude versies van de Roclite 315 en Terroc 330 en nog vele andere modellen kan je nog wel altijd oproepen op de site van Inov8 door de naam rechtstreeks in de URL op te geven. Als je duidelijkheid wil over de verdere productieplannen kan je altijd proberen om Inov8 erover aan te spreken, of vragen of een dealer de vraag eens wil stellen aan hen.

Iemand een idee hoe deze zich verhouden tot de TNF Hedgehog of de Salamon XA pro 3D ?

Met de Hedgehog geen ervaring. Met de andere twee wel. De Roclite 315 is wat lichter, duurzamer (gaat bij mij zowat dubbel zolang mee) en heeft wat betere grip op natte rotsondergrond dan de XA Pro 3D. Dat zijn zowat de meest significante verschillen die mij zijn opgevallen.

DaemonAngel
    Deelnemer

Thanks voor de info. De Hedgehog is wat zwaarder en steviger. Eerder een lage A wandelschoen. Was mijn instap van boots naar lichtere schoenen.

De salomon was de volgende stap. 1 zonder gtx membraan (om een reden voor een gelijkaardige schoen te hebben).

De hedgehog was gewoonweg glad op natte steen. Zelfs op het voetpad moest je opletten. De salomon doet het hier wel beter. Dus ben zeer benieuwd naar de roclite dan. Hoe vond je die van comfort om te wandelen versus de XA pro ?

Dzjow
    Moderator

Hoe vond je die van comfort om te wandelen versus de XA pro ?

Voor mij persoonlijk zitten beiden even comfortabel aan de voet.

boelo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 139

Er zijn nog een paar Roclite’s 315 bij bergfreunde.de ook een maat 13.(Ivo?)

ivovm
    Sleutelbeheerder

Boelo,

bedankt voor het melden…
    maar ik had twee weken geleden al een stel gekocht van dezelfde maat bij de zaak die jij nu vermeldt.
    Erg verrast dat, toen ik even keek, het model wat ze nu aanbieden compleet anders is dan wat ik toen had gekocht.
    http://www.bergfreunde.de/inov-8-roclite-315-trailrunningschuhe/
    De prijs is ook opnieuw verhoogd.
    Gepoogd een foto op te zoeken van de uitvoering die ik heb, momenteel niet meer gevonden.
    Betaalde er 85 euro voor.
    Hij lijkt heel erg op het flyroc 295 model
    http://www.inov-8.com/new/Global/Product-View-Roclite-295-Grey-Blue-Mens-AW14.html?L=26&A=Trail&G=Male
    Wat meer gesloten en beduidend meer stiksels dan de eerste uitvoeringen van de roclite 315.
    Een foto van mijn model

Dzjow
    Moderator

Lijkt me dat je al een exemplaar uit een vroege batch van het laatste nieuwe model te pakken hebt gekregen Ivo. Heeft jou nieuw exemplaar opnieuw dat metalen vliegengaas boven op het mesh of heeft men dit er weer uit gelaten?

ivovm
    Sleutelbeheerder

Ik heb dus nu drie soorten roclite 315 in huis
    de eerste
    http://www.inov-8.com/new/global/Product-View-Roclite-315-Slate-Azure.html?L=26
    recent ter vervanging van de eerste
    kwam de volgende
    http://www.inov-8.com/new/global/Product-View-Roclite-315-Grey-Blue.html?L=26
    Dus nu zit ik met weer een nieuwe soort in huis.
    Er nog niet mee gaan lopen om een verschil te voelen.
    Wel eens de weegschaal boven gehaald. (allemaal voor een UK13)
    Het gewicht gaat er steeds verder op achteruit
    nr1: 396 gr per stuk (“n dan is er al veel rubber weg)
    nr2: 360 gr (nieuw)
    de laatste nr 3 weegt 330 gr
    Nr 2 is een heel gesloten model waarbij de bovenkant een stuk minder ventileert maar door zijn dichtheid lijkt hij mij erg geschikt bij diepere kou en sneeuw. Al wat meer zichtbare stiksels dan nr 1. Die je best op voorhand behandelt tegen sleet. De punt van de schoen lijkt gevoelsmatig even stevig dan nr 1
    De allerlaatste en ook lichtste, ik voel het al aan, zal een stuk minder duurzaam zijn.
    De bovenkant ventileert ongeveer hetzelfde als nr 1 maar heeft niet die dubbele laag gaas zoals bij nr1 (waarbij het bij 1 inderdaad als metaal aanvoelt)
    Beduidend meer stiksels, erg vergelijkbaar met de flyroc 310 van vroeger
    http://www.redwinerunner.co.uk/wp-content/uploads/2013/04/Flyroc-310.jpg
    Wat dus toch wat meer voorbehandeling gaat vragen.
    Wat ik een slechte zaak vind bij nr 3 is dat de punt van de schoen alles behalve stevig aanvoelt en daar los van de binnenvoering geen extra tussenlaag meer heeft.
    Dat gaat geen vooruitgang zijn.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.