HOME FORUM Wandelgebieden IJsland oversteek

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 151

Dan ben ik toch wel benieuwd. Ik ga alleen geen tijd meer hebben om de atlas in België te komen bekijken. Heb je een titel of ISBN van de atlas? Dan kijk ik of ik hem hier in een reisboekenhandel kan bekijken.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

We hebben de atlas gekocht in 2010 in een boekhandel in Reykjavik. Toen al erg moeten zoeken in diverse winkels om nog een exemplaar te vinden, uiteindelijk het inkijkexemplaar moeten kopen want de atlas was overal uitverkocht. Je kan je inbeelden dat we serieus in de wolken waren toen we er nog eentje te pakken kregen. 🙂

De atlas heet ‘Islands Atlas’ en is uitgegeven door Edda. ISBN-nummer is 9979-3-2669-7.

Erik
    Deelnemer
    Aantal berichten: 15

Als je tijd hebt in RVK dan geef ik je het adres van LMI zelf, in het oude stadsdeel.

En via de website kan je ook detailkaarten bekijken.

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

En Jan-Ivo, hoe zijn de Ijslandse rivieren bevallen? Alles vlot verlopen met de food caches?

LFone
    Deelnemer
    Aantal berichten: 151

De food caches waren een succes. Zoals gepland hadden we onze packrafts plus voedsel begraven in de buurt van de Tungnaá rivier. Twee weken later lag alles nog netjes op zijn plaats.

Helaas hebben we wel onze route vrij drastisch moeten aanpassen vanwege de kans op een vulkaanuitbarsting. Onze geplande route liep langs de Vatnajökull gletsjer, maar vanwege de vulkanische activiteit onder die gletsjer werd ons geadviseerd hier van af te wijken. Uiteindelijk via een grote omweg toch onze weg kunnen vervolgen.

De Tungnaá is helaas ook geen aanrader om te packraften. De eerste paar uur gingen prima met wat gemakkelijke maar leuke stroomversnellingen. Daarna werd het een soort van enorme zandbank die te ondiep was om te peddelen en te modderig om te lopen. Door het vele in- en uitstappen (te) nat geworden en door de combinatie van harde wind en regen was het onverstandig om door te gaan. Twee dagen later hebben we de packrafts wel nog gebruikt om de Tungnaá over te steken richting Landmannalaugar. Achteraf gezien was het beter geweest om gewoon alles te lopen en was het niet de moeite waard om de packrafts mee te nemen.

Maar al met al een erg mooie tocht en een spectaculair land!

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.