HOME FORUM Stel jezelf voor ignace bral

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 60

Beste Hikers,

ik vloog dit forum op nog voor ik mezelf had voorgesteld.

Ik ben 61 jaar.

Tot mijn dertigste speelde in voetbal, daarna heb ik een aantal jaren wat gelopen ( recreatief 12 à 20 km)

Als bij toeval kwam ik in contact met het buitenleven (kaart en kompas, bergwandelen, bergbeklimmen).

Ik haalde een brevet alpinisme en ook het brevet initiator (Winter) bergwandelen ( BLOSO-VTS)

Ik ben al mijn ganse leven een zwakke rotsklimmer, sneeuw en ijs zijn echter mijn favoriete materie…

Mijn (lichte ?) drang naar grenzen verleggen bracht me min of meer in deze volgorde in de Ardennen, Oostenrijk, Nepal, Noord-Italië (Gran Paradiso is mijn tweede thuisland) maar ik was ook al in de Piëmonte ( Val di Maira, Val di Lanzo, trektocht Monte Viso,….) en de Dolomieten. We zwierven met kleine groepjes door Costa Rica, Kirgistan en Oezbekistan. Ik stond al drie keer op de Mont Blanc en enkele andere Alpentoppen.

In Ecuador beklom ik enkele bergen waaronder de Cotopaxi.

Het hoogtepunt in mijn bergleven was de beklimming van de mooiste berg ter wereld ( of toch een van de mooiste) de Alpamayo ( 23 juli 2002)

Over die ganse ontwikkeling van laaglandkind tot bergbeklimmer schreef ik een boek ‘ De weg naar de Alpamayo- een waargebeurd verhaal over liefde bergen en passie. Het boek komt uit op in de eerste week van mei 2015 bij uitgeverij Lannoo . Maar weet, het is veel meer dan een bergsportboek. Het is een heuse waargebeurde roman geworden.

Na die beklimming volgden nog heel wat zwerftochten door de Alpen.

In 2013 liep ik nog naar het basiskamp van de Everest, naar Kala Patar en de Goykio Ri en zwierf wat in de Chukungvallei ( daar zie je de Ama Dablam aan de achterzijde…)

En nu vergeet ik nog een en ander…

Zoals jullie zien heb ik ‘het virus’ zwaar te pakken.

Ik ben bereid om mijn ervaringen te delen. Mijn eerste tip om te trainen; ik ben ZOT van Vresse-Bouilon-Vresse ( ja heen en terug in twee dagen= gemakkelijk om de wagen te recupereren).

De laatste jaren klimmen we niet meer naar de jeugdherberg, maar zoeken een hotelletje in de vallei ( mag het op mijn leeftijd?).

Zo kan je me o.a. aantreffen op de wandelbeurs in Antwerpen ( alleen op zaterdag 28 feb) en op Reismarkt in Brugge op zondag 8 maart.

Daar geef ik een voordracht ‘ Van Polderkind tot bergbeklimmer’.

Ik kan jullie ook nog vertellen dat ik ook muilezeldrijver ben ( zie boek)

en voor de rest dat ik moet opletten of ik ben dag en nacht bezig met de bergen.

Het spookt door mijn hoofd om over een paar jaar eens een trekking te leiden rond de Alpamayo.

Kandidaten hebben nog tijd om zich te melden..

Gegroet,

Ignace

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Welkom, Ignace! Ik kijk uit naar je boek.  😉

DaemonAngel
    Deelnemer
    Aantal berichten: 186

Hi Ignace,

Leuk om zo een insane hoeveelheid ervaring te zien bijkomen.

Ik las je waslijst aan tripjes en vroeg me af hoeveel jaar je hierover gedaan hebt :).
    Je bent nu 61, op welke leeftijd ben je begonnen met al die wandelingen?

Ignace Bral
    Deelnemer

Ola, Angel,

(leuke naam)

dat moet zowat op tussen mijn 30 en 33 geweest zijn…

heel geleidelijk van een beetje naar een beetje veel meer…

tot mijn rug het bijna begaf en dan kocht ik mijn muilezel om het bivakmateriaal te dragen…

weet je wat nog een leuke toer is : de Gaumeroute, die hebben we o.a. gedaan met Bébèr de muilezel als drager…

Tot later

Ignacio

benhil
    Deelnemer
    Aantal berichten: 6

Hey Ignace, tof om nog iets van jou te lezen. We zouden nog eens moeten afspreken om wat bij te praten met een goed glas wijn.

Groet

Benny en Hilde

Ignace Bral
    Deelnemer

Dag Benny en Hilde,

blij jullie hier te treffen
    stuur jullie eigen mailadres eens door naar ignacebral@telenet.be en ook jullie telefoonnummer
    mijn gegevens vinden jullie allemaal op mijn website wwww.dromenslapenniet.be
    tot binnenkort dan

Ignacio

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.