HOME FORUM Materiaal en techniek Iemand een tip voor aanschaf handschoenen

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 55

Over die ninja’s van 5 euro:

Die zijn eigenlijk gemaakt voor de voedingsindustrie om in koelruimtes te werken, dwz langdurige activiteit in een vochtige omgeving met een temperatuur rond het vriespunt. Ik gebruik ze een stuk kouder, -5 of minder is voor mij geen probleem. Als het nog kouder wordt of als er teveel wind is trek ik er een paar over-wanten overheen (gore tex, zonder liner).

Ze zijn waterafstotend, dus in aanraking komen met sneeuw/ijs is geen probleem. Maar ga er niet mee door de regen lopen, dan slorpen ze vocht op en ze drogen traag. Ook als het te warm is en je zweet erin kunnen ze onaangenaam nat worden.

Ik gebruik ze tijdens het langlaufen en toerskieën, met als bijkomend groot voordeel dat ze erg handig zijn: GPS, iets uit je rugzak nemen, tent opzetten, eten, … kan allemaal met de handschoenen aan. Ik gebruik ze ook bij ijsklimmen en alpinisme (ook hier weer, je moet ze niet uitdoen voor allerlei touwhandelingen).

Ze slijten iets sneller dan de typische handschoenen van buitensport merken, ik gebruik ze intussen al een vijftal jaren, en ik verslijt pakweg 2 paar per jaar. Maar gezien de prijs kan ik daar best mee leven.

wim_depondt
    Deelnemer
    Aantal berichten: 65

Dag Steve,

Cf. de MLD eVent mitts. Ik sta op het punt twee paar te bestellen. Mag ik vragen naar de pasvorm. Mijn hand meet 19 cm (gemeten vanaf de aansluiting van de hand op de pols tot aan het einde van de middenvinger). Dat is volgens de MLD-website net tussen de medium en een large.

Vereist de mogelijkheid om de overwant – in extremis – te kunnen gebruiken met een combinatie van  onderhandschoen (liner) én dunne fleece handschoen.

Mijn ‘buikgevoel’ zegt: gaan voor large. Maar wat is jouw ervaring?

Alvast bedankt,

Wim

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

De MLD eVent mitts zijn sowieso gemaakt op layering. Een medium mitt is dus al voorzien op lagen er onder.

Als ik mij goed herinner heb ik ook een hand van 19 cm en kwam ik ruim toe met een medium.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.