HOME FORUM Wandelgebieden Huttentocht met honden – waar kan je terecht?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 15

Deze zomer hebben we voor het eerst twee korte huttentochten gemaakt in Noorwegen met onze twee honden. Ze sliepen dan ofwel in een (door de hut voorziene) bench in een aparte ruimte, ofwel bij ons op een speciale ‘hondenkamer’, en dat ging heel goed. We willen dus graag nog zo’n tochten maken, maar dan in een andere streek. Wie heeft er ervaringen met hutten waar je de hond kan meenemen? Zijn er bepaalde landen waar honden meer welkom zijn dan in andere landen? Het liefst zou ik deze keer gaan naar een gebied met iets meer kans op mooi weer, dus bv. Frankrijk, Italië, Spanje, Oostenrijk…

Alvast bedankt voor de tips!

DaemonAngel
    Deelnemer
    Aantal berichten: 186

In Frankrijk zijn in veel nationale parken honden verboden.
    Een heel achterlijke regel vermits er gewoon honden bij de kuddes zitten.
    In de hutten ben je meestal niet welkom met honden.

Italië vond ik best hondvriendelijk en ik heb al vaak gehoord dat Oostenrijk ook heel hondvriendelijk is.

In Zweden zijn alle niet hondenbezitters blijkbaar dodelijk allergisch voor honden dus daar ben je zo goed als nergens welkom met je hond omdat het bij wet verboden is.

Laatste reis zag ik ook de aparte kamers in Noorwegen met benches. Wel grappig en op zich nog wel fijn.

In de UK was ik op de meeste plekken ook welkom met de hond.
    Als ze je ergens weigeren, gaan ze je als gewoon wandelaar ook weigeren 😀
    (grappige ‘no hikers’ pubs en hotels)

water.instead
    Deelnemer
    Aantal berichten: 15

Bedankt voor de info, DaemonAngel. Op welk vlak vond je Italië hondvriendelijk dan? Heb je met je hond in een hut geslapen daar?

Zijn er soms mensen die al in Oostenrijk een huttentocht gedaan hebben met hun hond(en)?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.