HOME FORUM Materiaal en techniek Hondentuig/rugzak

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 21

Hallo,

Ik heb hier al enkele malen gelezen dat er nog wandelaars/hikers zijn die hun hond mee op tocht nemen.
    Ik ben aan het uitkijken naar een hondentuig/rugzak en kom steeds bij ruffwear palisades terecht : http://www.actievehonden.com/p/tuigen-en-harnassen/rugzak-hond/ruffwear-palisades-pack/1210 deze kan men ook afnemen en enkel het harnas gebruiken dan? Heeft iemand hier ervaring mee want ik vind ze nogal prijzig of is de prijs gerechtvaardigd door kwaliteit zitcomfort ext…..

Alvast Bedankt

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Het is een goeie en stevige rugzak, waar we zeer tevreden over zijn. We hebben wel al een riempje wat extra gepolsterd omdat het iets te veel sneed, vooral als je hond heel graag trekt…

eric en finley
    Deelnemer

Trekken doet mijn hond slechts heel zelden, bijna nooit zeg maar.
    Is het harnas ook apart te gebruiken zonder de rugzakjes?

Debbie
    Sleutelbeheerder

Jep, je kan de zakken er gemakkelijk afnemen.

DaemonAngel
    Deelnemer
    Aantal berichten: 186

Als je een goede rugzak zoekt voor je hond ga je inderdaad elke keer bij ruffwear komen en die dingen zijn echt f***ing duur :-). Maar wel goed :-).
    Zelf heb ik de approach pack gekocht via kapaza van iemand en ben hier enorm tevreden van.
    Alle, ik denk toch dat de hond er tevreden mee is xD.

Ik ben wel aan het denken om de pallisade te kopen omdat je de zakken van het tuigje kan nemen terwijl bij de approach je het tuigje volledig moet uitdoen elke keer en dit vervelend is op lange wandelingen waar ik bij pauzes de zakken er af nam of als die wou zwemmen.

De basis van de pallisades is het web master harnas en hier zijn veel mensen wel positief over.

Tip, steek je gsm er niet in :p

Pat
    Deelnemer
    Aantal berichten: 17

hoi Eric

Ik zat met hetzelfde probleem. Ook overal rondgekeken en gezocht naar ervaringen.

Heb maandag knoop doorgehakt en gekozen voor ruffwear palisades. Besteld op:

http://www.hondenoutlet.nl/product/ruffwear-palisades-pack-hondenrugtas-hondenharnas

Ik had geluk hond heeft maat S: dus prijs is “slechts” 99,95 euro . Dag nadien al geleverd. Geen verzendkosten.

Hond heeft tuigje nu al een paar dagen gedragen. Is echt kwaliteit. Tuigje verschuift niet.

Heeft iemand ervaring met ruffwear highlands bed ? http://www.ruffwear.com/Highlands-Bed?sc=2&category=17

DaemonAngel
    Deelnemer

Nice! Jammer genoeg is voor mijne een small te klein. Komt dus wel wat duurder uit.

Die mand ofzo zou ik zelf niet kopen. Dit kan je zelf wel goedkoper en lichter regelen. Zo een foam matje wat bijsnijden en de hond dicht bij je of half op je slaapzak. Het moet al heel koud zijn dan of je hebt een kouw kleum hond. Mijne kan als herder wel tegen wat tegen dus mss loopt dat niet gelijk op.

eric en finley
    Deelnemer

Helaas is dat voor de mijne ook te smal, heb een boxer stevig gebouwd en borstomtrek van 82cm dus Medium of large nodig ben nog ff aan het kijken/zoeken of ik ze niet 2de hands kan vinden.
    Matje ziet er handig uit maar in de zomer niet echt nodig denk ik en anders een honden fleecedeken van zooplus goedkoper en lichter, hangt van type hond af enz.
    BV die van mij boxer kortharig kan als hij stil zit zo al niet goed tegen de kou, hij is ook gewoon om in huis te leven ook slapen dus die zal het wel wat sneller koud hebben dan een herder bv die buiten leeft.

DaemonAngel
    Deelnemer

Kwam deze thread tegen op backpackinglight over sleeping pad for the dog.
    Gezien een vraag die hierover langskwam leek dit me wel interessant.

http://www.backpackinglight.com/cgi-bin/backpackinglight/forums/thread_display.html?forum_thread_id=101144

Debbie
    Sleutelbeheerder

Op onze eerste tocht hadden we een klein dekentje mee voor de hond…waar hij ostentatief naast ging liggen. Dat hebben we dus niet meer meegenomen, ik zou er dus zeker niet meteen in investeren. Er zijn trouwens ook goedkope zaken zelf te maken. Onze Duitse herder maakt zelf een plaatsje in de bladeren of anders ploft hij zich gewoon tegen ons, met wat geluk knal op ons gezicht. 🙂

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.