HOME FORUM Wandelgebieden Hohe Tauern juli

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Gekopieerd van facebook aangezien de respons daar blijkbaar nihil is voorlopig. ­čÖé

Aangezien ik de eerste twee weken van juli nog een gaatje in mijn agenda heb, speel ik met het idee om naar Oostenrijk te trekken en daar een huttentocht uit te stippelen met regelmatig een top als tussendoortje. Ik ging vroeger als kind jaarlijks naar Hohe Tauern (en meer specifiek de regio rond Kals, dat tussen de Granatspitzgruppe, de Schobergruppe en de Glocknergruppe) en zal hem dus hoogstwaarschijnlijk daar plannen aangezien de streek mij niet onbekend is. Ik heb al wat<span class=”text_exposed_show” style=”display: inline; font-family: inherit;”>┬áinspiratie gehaald uit het verslag van Rover en de Schobergruppe trekt mij enorm aan dus is de kans groot dat ik zijn traject grotendeels volg, mits wat persoonlijke aanpassingen.

Zijn er mensen die ook reeds op deze plek zijn gaan trekken? Zoja, kunnen jullie toppen aanraden die mits wat scrambling te bereiken zijn? Ik ga normaliter solo op pad dus al te technische zaken laat ik liever links liggen (i.e. als er eigen touw of gletsjers aan te pas komen, wordt het hoogstwaarschijnlijk niets). Ook vroeg ik mij af wat ik qua sneeuwomstandigheden moet verwachten tijdens de eerste helft van juli. Mijn vroegere vakanties vielen altijd later in het jaar (i.e. eind juli en begin augustus).
    Thanks!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.