HOME FORUM Materiaal en techniek Hilleberg Anjan 2

Tags: 

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Ik ben al even aan het nadenken over de aankoop van nieuwe tent en had gepland om deze in principe in de loop van volgend jaar te doen. Ik loop momenteel rond met de Vaude Hogan UL en hoewel ik hier an sich wel tevreden van was tijdens mijn trekking in Schotland, ben ik mij hoe langer hoe meer aan het ergeren aan het feit dat de constructie niet toelaat om eerst mijn buitentent en dan mijn binnentent op te zetten.

Voor mijn nieuwe aankoop was mijn oog gevallen op de Hilleberg Anjan 2, vooral op basis van een review door Outdoor Gear Lab, die toch behoorlijk betrouwbaar zijn. Ik weet dat deze tent in het verleden nogal wat mankementen vertoonde maar die lijken in de huidige versie toch weggewerkt te zijn. Nu vertrek ik op 30 juli voor twee weken naar Jotunheimen (tocht uitgestippeld die grotendeels via hutten loopt maar met twee of drie wildkampeersessies op langere stukken) en heb ik net gezien dat bij De Kampeerder promo’s lopen waarbij tien procent korting van toepassing is op alle tenten (inclusief de Anjan 2). Nu twijfel ik toch om mijn investering voor ik vertrek al te doen (geld is geen issue) maar vraag ik mij af of ik nog iets over het hoofd zie.

In principe ben ik de komende jaren sowieso niet van plan om een wintertrekking te ondernemen en ben ik sowieso meer toegespitst op de periode tussen april en begin oktober dus een vierseizoenstent lijkt me overkill. Ik ben wel van plan om de komende jaren sowieso nog een keer of twee naar Scandinavië te trekken en ook Zuid-Groenland, gebaseerd op een verslag hier op de site, staat op de lijst voor de nabije toekomst, telkens in de eerdervermelde periode. Ik ga de Hilleberg sowieso niet meer goedkoper kunnen oppikken dan nu het geval is tenzij ik ze 2ehands vind, dus twijfel ik of ik er nu al niet voor zou gaan.

Jullie bedenkingen zijn meer dan welkom. 🙂

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1010

Geen reacties? Misschien omdat in een eerder topic al een en ander is gezegd.

Stel dat ik van iemand een kado kreeg en ik mocht kiezen tussen een nallo of arjan, zou ik zelf toch voor de Nallo gaan. Het iets steviger zeil zal zich vertalen in een langere levensduur (vooral het schadelijke van de UV stralen heeft een neg; invloed op de sterkte). Ik moet minder snel het zeil behandelen met siliconen voor hij begint te misten. Het wat zwaarder gewicht neem ik erbij omdat ik mij voorstel dat ik, afhankelijk van de tocht, meer dan eens enkel het buitenzeil mee neem en de binnentent thuis laat. Dan is het toch handig dat het zeil tot tegen de grond komt mocht het weer niet mee zitten en ik zit boven de boomgrens.

Woubeir
    Bijdrager
    Aantal berichten: 773

De vraag is voor mij vooral dit: je bent al ‘even’ aan het nadenken over de aankoop van een nieuwe tent, maar wat is ‘even’ ? Want een Anjan blijft ook met korting een dure aankoop en om dan op 2 weken te moeten beslissen om al of niet nu al tot aankoop over te gaan, vind ik persoonlijk wel ineens snel.

Ik ben bvb. al jaren ook aan het zoeken naar een nieuw model en hoewel dat lang is, heeft dat ook gezorgd voor genoeg tijd om criteria te gaan toevoegen aan de lijst met ‘must haves’ waarbij veel zaken nog niet op die lijst zouden gestaan hebben als ik al tot aankoop was over gegaan.

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Ik heb de Nallo gekocht bij De Berghut, daar krijg je altijd 10% op online aankopen.Voor mijn Nallo GT3 met grondzeil was dat zeker de moeite.

Hilleberg heeft de Anjan voor 2017 trouwens aangepast met o.a. een betere ventilatie en verbeterd systeem voor de stokken. Misschien goed om te weten en te zien dat je het nieuwe model kan vastkrijgen.

Op de duur moet je gewoon knopen doorhakken 😉

jputte
    Bijdrager
    Aantal berichten: 21

Ik heb een Hilleberg Nallo3 en een Akto (solotent). Dus ik heb geen ervaring met de Anjan. Maar ik reageer toch maar omdat ik de Nallo zo’n geweldige tent vind, en het gewicht toch erg meevalt. De Nallo3 is een ruime 2persoonstent of voor 3 kleinere mensen, niet voor 3 grote mensen (ik ben 1.92m, vandaar). Ik kan me wel voorstellen dat de Anjan wat beter scoort qua ventilatie en condens, sommigen schijnen daar een probleem mee te hebben met de Nallo, ik vind dit geen erg.

succes met ja aankoop, met Hilleberg zit je zowiezo goed! Jan.

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Lees trouwens vandaag dat Hilleberg (op hun FB page na een review van een magazine) zegt over de Nallo:”*A note on the review: the Nallo is actually an all-season tent, not a three-season tent, and it will, as they say, work well in all conditions.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.