HOME FORUM Wandelgebieden Hiking route midden Zweden

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 5

Hallo allemaal,

ik ben van plan in september een meerdaagse tocht in Zweden te maken, ik heb al ontzettend veel gelezen maar het blijft lastig. Mijn bedoeling is met de auto naar zweden en dan van daar uit een tocht te maken. Ik wil graag een tocht van ongeveer 3 a 4 dagen in een bosrijke omgeving maken, zelf denk ik aan Varmlands ( dit is redelijk aan te rijden ).alleen echt duidelijke sites van routes heb ik nog steeds niet gevonden. Nu denk ik erover om naar een vvv kanoor te rijden ergens en daar te vragen naar een route van rond de 45/50 km ( 10/15 km per dag ).

Is er iemand die wel een duidelijke site heeft waar ik mijn route op voor kan bereiden, of heeft iemand het eerder op deze manier gedaan?

als er iemand is die een bepaalde route weet of kent die in mijn straatje valt hoor ik het ook graag.

tips en adviezen zijn welkom.

Martin.

roversmountains
    Deelnemer
    Aantal berichten: 74
    Yanick
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 23

In de toeristische kantoren (bv. Arviaka) kan je natuurlijk info vragen over de omgeving, zowel qua overnachtingsmogelijkheden als uitstapjes, hiking- en kanotrips. In het Värmland zijn er heel wat wandelingen mogelijk tussen of rond de verschillende meren. Er zijn paden en op verschillende plaatsen staan bordjes. Het nodige kaartenmateriaal kan je steeds ter plekke aanschaffen. Persoonlijk vind ik dat in het Värmland weinig variatie zit in het landschap door de vele bossen. Je kunnen oriënteren is ook een must want je hebt niet altijd een gemakkelijk punt om je op te focussen in de verte cf. in de bergen. Door de combi te maken met een kanotocht is dat al een heel ander verhaal. Op de vele eilandjes in de meren kan je ook vaak een korte of langere wandeling maken. Zeker een leuk avontuur.

Enkele uurtjes hoger kan je in Zweden ook al in de bergen wandelen…

Martin
    Deelnemer
    Aantal berichten: 5

Hey bedankt voor je reactie,

Ik heb ook naar Dalarna gekeken iets noordelijker indd, is ietsje verder rijden maar is ook een optie. Ik zoek een bosrijk gebied met niet al te hogen bergen en genoeg water maar dat moet in Zweden niet een heel groot probleem zijn.  Maar je kan bij de plaatselijke vvv kantoren dus de benodigde kaarten en informatie verkrijgen dat is belangrijk.

Maar het zijn lossen routes die je zelf moet koppelen? Of hebben ze er ook lange meerdaagse routes?

Martin

Yanick
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 23

In Glaskogen nature reserve kan je zelf routes aan elkaar koppelen maar zijn er ook enkele die behoren tot een echte trail. De naam herinner ik mij wel zo direct niet. Misschien gewoon even telefoneren met het VVV kantoor in Arvika

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.