HOME FORUM Tussen pot en pint Hiking Advisor zoekt een logo

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

In navolging van mijn bericht over een logo voor Hiking Advisor, heb ik alvast een eerste probeersel gemaakt. Graag jullie commentaar. En ik kijk uit naar andere ontwerpen. 🙂

Logo_hikingadvisor

boelo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 139

Even spelen: probeer de letter A van Advisor eens ter vervangen door het klimmende hikertje en dan de rest van de tekening gewoon weglaten.

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Even gespeeld in paint? Ziet er al ni slecht uit, ook al ziet het er zo “paint” uit.
    Er zijn logodesign websites waar je zelf logo’s kunt ontwerpen. Google op “logo design”. Net zelf eens in een drie minuutjes geprobeerd met het volgende resultaat hieronder. Er wordt meestal een klein bedrag gevraagd voor je logo maar met een printscreen naar Paint kopiëren en daar de rasters met wit opvullen heb je je logo gratis (maar je hebt dan wel een logo in rasterformaat en niet in vectorformaat wat problemen kan geven als je het ooit wil vergroten). In elk geval kan het een idee zijn om daar ook eens wat mee te spelen.

Image and video hosting by TinyPic

Debbie
    Sleutelbeheerder

Bedankt voor de suggesties. Joery, ge moogt gerust wat verder spelen als je wil. Zo lang het maar niet te veel op het logo van hiking.be trekt. 😉

Boelo, bedoel je dan zoiets:

Logo2

veerle
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 116

Joery,
    wist niet dat er zo’n sites bestonden
    ook even ‘gespeeld’
    Image and video hosting by TinyPic

boelo
    Deelnemer

Debbie heeft inderdaad mijn bedoeling goed begrepen. Toch wilde ik eigenlijk alleen de discussie wat op gang brengen. Ik vind het logo van Joery mooi op een klassieke manier , het beeldmerk van Veerle ook, maar dat oogt iets avontuurlijker.

Koen
    Deelnemer
    Aantal berichten: 120

Debbie, voor een eerste probeersel vindt ik je mannetje+bergen erg pakkend. Het is simpel en stijlvol, dat is iets wat logo’s goed. Geen idee hoe je het hebt gemaakt, maar ik zou het zeker niet zomaar in paint na kunnen maken.

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Zozo, we kunnen stemmen op de logo’s? Spijtig dat er niet meer inzendingen zijn. Als mijn 3 minuten rapsnap ingeengeflanst logo veel stemmen haalt snap ik er niks van of heb ik een nieuwe roeping gevonden. 😀
    Ik vind Ward zijn inzending heel origineel (logo 6), samen met logo 4 de mooiste twee naar mijn bescheiden mening.

Peter
    Deelnemer
    Aantal berichten: 41

Krijgen we de resultaten van de poll nadien te zien?

P

Debbie
    Sleutelbeheerder

Nee, ik denk dat ik die voor mezelf houd. Grapje! 😉

Wim
    Deelnemer
    Aantal berichten: 10

Om eerlijk te zijn, vind ik nog geen enkel logo geschikt.
    Ik denk dat een logo eenvoudig moet zijn. Logo 5 en 6 lijken mij door de hoogtelijnen ongeschikt als logo en vind ik bovendien lelijk. Logo 4 lijkt me ook te complex. Logo 2 doet me denken aan een strandvakantie en niet aan hiking.
    Persoonlijk vind ik dat logo 3 het meest potentieel heeft om uit te groeien tot een goed logo, maar het figuurtje zou moeten worden aangepast. Op dit moment loopt het figuurtje sterk voorover gebogen de berg op (als je de positie van de rug bekijkt ten opzichte van de benen), steunend op een stokje. Draagt hij/zij een te zware rugzak? Of is het een oude persoon die niet meer rechtop kan lopen?

boelo
    Deelnemer

Een logo moet strak zijn ,eenvoudig en een tikje abstrakt. Het moet focussen op de kern van de onderneming. Extra tierelantijnen en verbale informatie zijn overbodig. Wat is de mens meer dan een zandkorrel in de woestijn? (Al Rumi) Moge nr.1 ook nr.1 worden.

Debbie
    Sleutelbeheerder

Ieder heeft zo zijn eigen mening, en we zullen zien welk logo er het beste uitkomt. Aangezien elke organisatie wel eens van logo en zelfs van naam verandert, sluit ik zeker niet uit dat er ooit een beter of meer professioneel logo komt. Maar ‘k vind het wel leuk dat het wat losweekt. En uiteindelijk is dat het doel, wat betrokkenheid creëren zodat deze site blijft groeien. 😉

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Lucius1988
    Deelnemer
    Aantal berichten: 51

Leuk logo is het geworden! 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.