HOME FORUM Tussen pot en pint Hiking Advisor gesponserd?

Tags: 

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 39

Waarom niet? Voor niets gaat de zon op!

Ik kan me zo voorstellen dat je voor de ‘sponsors’ regels opstelt waar deze aan moeten voldoen. Dit geldt toch ook voor de gebruikers van de site. En bij eventuele reviews moet het ook niet zo zijn dat de besproken partij hier bezwaar tegen mag hebben. Ik ga er van uit dat een gerenommeerd merk juist ‘blij’ is met een bespreking van hun product. Ook al kan deze ook negatieve punten bevatten. In elk blad waar reviews worden gegeven worden deze producten toch vaak juist door de producent ter beschikking gesteld.

Schroe
    Bijdrager
    Aantal berichten: 9

ik opteer ook meer voor een proefperiode met een ‘donatie’ system.
    Alles hangt er natuurlijk wat van af van de grootorde van het beoogde bedrag is maar ik denk dat je mbv. donaties wel boven het bedrag zal zitten dat je kan losweken bij mogelijke sponsors (die, zoals vermeld, met een eisenpakket zullen komen aandraven)

boelo
    Bijdrager
    Aantal berichten: 139

In den beginne was er hiking-info.net Maar dat hield het niet lang vol, vanwege een gebrek aan tijd of geld of enthousiasme of alle drie. Wat we hieruit kunnen leren is dat alle drie genoemde faktoren in orde moeten zijn en blijven, denk daar maar eens over na. Dat is belangrijker dan een nogal abstrakte onpartijdigheid.
    Wat Schroe voorstelt, vind ik zo gek nog niet. Een suksesvol forum uit Duitsland is hiermee groot geworden.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1048

Bedankt voor jullie suggesties, we nemen het mee en houden jullie op de hoogte. 😉
    Aan enthousiasme geen gebrek, tijd maken we vrij, en financieel is het voorlopig goed doenbaar.
    Verdere ideeën voor de site blijven altijd welkom.

bergkonijn
    Bijdrager
    Aantal berichten: 188

De juridische kant van de zaak is nog niet aan bod gekomen. Wat is het fundament van hiking advisor? Een bijeenraapsel van wat een deel vrienden doen of is hier een juridische vorm aan gegeven? Type ComV, VZW, BV,…

Als je sponsor geld ophaalt dan staan daar een aantal verantwoordelijkheden tegenover. Als er geen juridische vorm is zijn de vrienden hoofdelijk aansprakelijk voor de fouten die er gebeuren. Niet iedere familiale verzekering dekt zulke dingen.

Praktisch kan je ook nog last krijgen met de belastingen. Sponsor of donatie geld wordt op een rekening gestort. Deze rekening staat op naam van iemand (in het geval er geen juridische vorm is.) Over een paar honderd euro gaan de belastingen niet vallen. Maar als dat duizenden euro’s worden, dan aanziet de belastingen dit als inkomen. En wordt er personen belasting op geheven.

Idem voor extra geld vragen voor een activiteit. Zolang je met een bende vrienden op stap bent, ben je allemaal even aansprakelijk als er iemand het bos in brand steekt, per ongeluk.  Als je geld vraagt ben je de organisator. En dus aansprakelijk. Zorg dat je een goede verzekering hebt voor dat bos in vlammen.

Ook als je organisator bent moet je de nodige vergunningen hebben. Zelfs de kbf heeft last met het organiseren van alpine stages. Omdat ze geen vergunning als reisorganisator hebben (hadden?).

<span style=”line-height: 1.428571429;”>Just my 2 cents.</span>

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1048

Gerlinde, op dit moment hebben we geen juridische vorm maar die komt er zeker al we in de toekomst wat professioneler gaan werken.

Laure
    Bijdrager
    Aantal berichten: 18

Ik ga helemaal akkoord wet wat hier al werd gezegd: een banner met logo’s stoort echt niet, zolang er geen vermenging is met de inhoud van de artikels en reviews. Donaties/crowdfunding vind ik ook wel een goed idee: wij die allemaal meegenieten van het massaal aanbod aan informatie kunnen daar gerust ook een (financieel) steentje toe bijdragen!

Wat activiteiten betreft:

– voeding drogen en creatief maar lekker koken voor trektochten lijkt me ook wel leuk, maar waarom niet onder vorm van een mega eet en – proeffestijn? Mits een beetje sponsoring kunnen we meteen ook al die droogvoedingszakskes, droogmachines, recepten etc proeven en keuren…

– fotografie en video’s op trektocht: als ik zie wat sommige bloggers (den dzjow, kasper&charlotte, patagoniandreams,…) realiseren, dan wil ik best wel mijn fotografie skills verfijnen met hun hulp! Voeg daar nog wat bewerking en videomontage/timelapse aan toe en ik ben helemaal verkocht!

Voor de rest: keep on the good work!

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.