HOME FORUM Materiaal en techniek Het ideale reishoofdkussen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 57

Dag hikers,

Ik ben zo iemand die nogal gehecht is aan zijn hoofdkussen. Het is een vrij stevig exemplaar die ik dus mis wanneer ik ga kamperen. Ik slaap dan ook minder vast zonder dat stevig hoofdkussen onder mijn hoofd. Ik maak dan wel zelf een hoofdkussen door al mijn kleren onder mijn slaapmat te steken, maar voldoende is dat niet. Onlangs probeerde ik een opblaasbaar kussen van Sea to Summit (Aeros premium deluxe) maar dat kraakte langs alle kanten.

Daarom mijn vraagje: welke kussens of oplossingen gebruiken jullie?

Met vriendelijke groeten,

Werner

joeyckmans
    Bijdrager
    Aantal berichten: 11
    Vincent
    Bijdrager
    Aantal berichten: 31

Op youtube zijn er volop filmpjes over. Ik ken je probleem. Heb een exped lightweight kussen en het blijft nooit op zijn plaats dus ik raad het niet aan. Ik moet het nog eens proberen met een buff er rond. Ik gebruik nu de compressie zak van mijn slaapzak en steek die vol met alles wat er voor handen is. Die trekology lijkt me wel iets omdat ie viltig is op de buitenkant en niet wegglijdt. Maar het blijft iets persoonlijks (zoals type schoenen, rugzak, etc). Succes met je zoektocht.

Martijn Salomez
    Bijdrager
    Aantal berichten: 6

Ik gebruik een forclaz helium kussen van decathlon. Ondersteunt je hoofd zeer goed , is zeer comfortabel en ook nog eens licht en compact. Het past ook mooi in de kap van een slaapzak, zodat het niet weg schuift.

Peter
    Bijdrager
    Aantal berichten: 31

Ik heb al een paar jaar een Nemo Fillo:

Is iets zwaarder dan sommige alternatieven maar als je een stevig kussen wilt met een redelijk hoogte, dan is dit zeker een goede optie. Er zit ook een elastiek aan om er eventueel nog een fleece onder te binden voor extra hoogte.

Het laagje mousse en de stof maken het lekker zacht. Goed voor zijslapers. Zeer tevreden van.

Tegenwoordig hebben ze die ook in AS Adventure, dus je kan ze daar eens testen.

Om te vermijden dat mijn kussen ontsnapt, steek ik die meestal in de kap van mijn slaapzak. Meestal is het niet koud genoeg om de kap over mijn hoofd te trekken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.