HOME FORUM Tussen pot en pint HA-club: september 2016 Kampeertocht door de Pyreneeën

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

Ik steek mijn hand half in de lucht. Ik neem even een optie.
    Interesse is er zeker, maar ik sta niet echt bekend om mijn langetermijn plannen. Zodra er een trein geboekt moet worden, of als er iemand mijn optie activeert neem ik een definitief besluit.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1025

Het is genoteerd.

Wat betreft verplaatsing naar het zuiden laat ik iedereen de keuze hoe ze dit organiseren. Niet iedereen heeft de knoop al definitief doorgehakt. Zelf heb ik het voorbeeld gegeven waar men zich op kan richten door voor Tejo en mezelf de heen tickets al te bestellen (traject brussel – oloron st Marie).

vertrek maandag 5 sept 19.13u-dinsdag 8.06u

Ik stuur je nog een doodle door voor een samenkomst op voorhand en een voorstel van etappe indeling.

Enigma79
    Deelnemer
    Aantal berichten: 4

Heb vorige week ook reeds de heenreis geboekt en wacht alvast op jullie voor verdere afspraken 🙂

Sinds dit weekend ook in het bezit van een héél interessante gids van Ton Joosten 😉

ivovm
    Sleutelbeheerder

Verdere afspraken Katia?

Gewoon de rugzak vullen en naar punt van afspraak komen.

Dacht je nog aan iets? 😉

Voor mensen die eerder opteren voor een huttentocht, een tip:

In dezelfde buurt waar wij gaan lopen ligt Senda de Camille. Goed voor 6 wandeldagen

http://senderismo.gronze.com/senda-de-camille#presentacion

ivovm
    Sleutelbeheerder

Met zekerheid verschijnen in september Katia,Inge,Tejo, Sven en Ivo aan de voet van de Pyreneeën.

Er is nog één plaats vrij.

Een laatste oproep voor wie aan wil sluiten.

Vertrek: maandag 5 sept 19.13u brussel zuid          aankomst Oloron sainte marie 8.06u

Terug: vrijdag 16 september 10.02u oloron sainte marie     aankomst brussel zuid 18.47u

ivovm
    Sleutelbeheerder

Uiteindelijk zijn we met 4 vertrokken. Katia,Sven,Tejo en Ivo.
    Een kort verslagje zal nog wel volgen op mijn blog.
    Vanaf Bedous ging het tot voorbij lescun waar we een eerste kamp hebben opgezet; Alvast een goede graadmeter hoe de conditie van iedereen was. Dan via het HRP traject naar lac d’arlet om de volgende dag via de gelijknamige col bij de hut de grens over te steken om via de gr11 de vlakte ten oosten van collada de secus op te zoeken. het weer was in de niet stabiel genoeg om over de bisaurin te gaan, hebben hem gerond langs het zuiden om te kamperen bij puerto de taxeras.
    Op tijd gestopt en niet meer doorgegaan tot cuello de taxeras. De volgende dag wel omhoog om even erbij te gaan zitten toen Castiello d’acher in beeld kwam. Naar selva de Oza om via de compostella route(die daar via col de pau wel zijn mooiste grensovergang heeft) onze tent op te slaan kort bij puente de santana. De rio aragon binnen handbereik voor een frisse duik.De dag erna ging het via cuello de lenito en de paso de taxeras als doorsteek van Sierra d’alano tot een vlak bivakplekje naast barranco de taxera. De dag erna tot ibon de l’acherito. De volgende dag was een doorsteek voorzien via table des trois rois tot source de marmitou. Omdat er slechter weer werd voorspeld ging het feest niet door en zijn we afgedaald naar Lescun. Pic d’anie zat er door dit manoevre niet meer in.
    De gite van borce werd de plaats om ons langzaam voor te bereiden op de weg terug naar huis. De eerste dag waren zowat alle bedden bezet; De volgende dag hadden we de gite voor ons alleen. Een dagtocht gelopen bij chemin de la Mâture om de vrijgekomen dag een bestemming te geven.
    Alvast wat foto’s https://goo.gl/photos/Zrq5M6CPo8JpjMez9

Als Debby volgend jaar deze streek kiest als bestemming voor een HA-bivaktocht….meedoen zou ik zeggen.

bjodes
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 56

Hey Ivo,

Ik kijk al uit naar het verslag en mooie foto’s.

Heel jammer dat het niet lukte qua timing hier.

ivovm
    Sleutelbeheerder

Verslag is af.

Ik kan https://forum.hikingadvisor.be/kalender/bivakstage-pyreneeen/ alleen maar aanraden.

Mooi moment om verliefd te worden op dit gebergte.

bjodes
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 56

Hey Ivo,

Juist je verslag gelezen, nog meer spijt nu dat ik er niet bij kon zijn :-).

Onlangs nog wat dingen zitten lezen rond de GR 10 GR 11 en HRP en dat sprak me al aan.

Na jouw verslag te lezen komt dit nu nog hoger op de “wish list” terecht.

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.